שרי הליכוד יתפטרו ביום א'; נתניהו הפקיד 3 מכתבי התפטרות מהממשלה

רק שלום, לא הגיש לנתניהו את מכתב ההתפטרות: "אתפטר למרות שיש לי ביקורת על נתניהו"

שרי הליכוד נכנעו לבנימין נתניהו והודיעו שביום ראשון הם יתפטרו מהממשלה. השרים "המורדים" שאמש סירבו להתפטר, כפי שדרש נתניהו, החליטו היום (ה') להתפטר מהממשלה, אך להשעות את התפטרותם עד לאחר בחירת רשימת הליכוד לכנסת, המתקיימת היום באווירה טעונה במרכז הירידים בת"א.

השרים לימור לבנת, דני נווה וישראל כץ, הפקידו היום את מכתבי ההתפטרות, בידי נתניהו, שמיהר להעבירם למזכירות הממשלה. מכתבי ההתפטרות ייכנסו לתוקף ביום ראשון. גם שר החוץ, סילבן שלום, הודיע, כי ביום ראשון הוא יתפטר מהממשלה. אולם, הוא לא הפקיד מכתב התפטרות בידי נתניהו.

ארבעת שרי הליכוד סירבו להתפטר אמש, למרות דרישת נתניהו. הם הבהירו, כי בכוונתם להתפטר ביום ראשון ולא "לבצע מחטפי לילה כפי שרצה נתניהו".

מקורבים לשרים טענו, כי בעקבות סירובם אמש להיענות לדרישתו של נתניהו להתפטר, הוא אף איים עליהם במרומז, כי הסירוב יביא לחיסולם במרכז הליכוד, הבוחר את הרשימה לכנסת.

לטענתם, "נתניהו הצמיד לשרים ערב הפריימריז אקדח לרקה". הם הוסיפו, כי לנתניהו גם היתה שיחה קשה עם אחד השרים, בה הוא טען, כי הם מורדים במנהיגותו ופוגעים באחדות הליכוד לקראת הבחירות.

נתניהו, שהחליט אמש במפתיע להורות לשרי הליכוד להתפטר מהממשלה, ציין, כי קדימה והעבודה כבר חזרו לפעילות פוליטית מלאה, ימים ספורים לאחר אישפוזו של אריאל שרון.

מקורבים לשרים טענו על שיחה קשה במיוחד בין נתניהו לשלום, המשוריין כמס' 2 ברשימת הליכוד ולאור זאת, אין לו, למעשה, מה להפסיד, כיוון שנתניהו לא יכול לפגוע בו בבחירות במרכז הליכוד. אולם, שלום, הודיע היום, כי הוא יתפטר מהממשלה ביום ראשון.

מקורבים לשרים טוענים, כי "יש כעס עצום על נתניהו, שיצר מצב, לפיו הבחירות במרכז הליכוד יהפכו ל'מרכז החיסולים' - במידה והם יסרבו להתפטר לאלתר מהממשלה. "הוא עשה תרגיל מכוער. מה בער לו? מדוע לא לעשות זאת בצורה מסודרת, בישיבת הממשלה ביום ראשון. מה ההיסטריה שאחזה בו? שוב ביבי חוזר לתככים ולמזימות ומסתבך עם שריו", ציינו מקורבים לשרים.