פרויקט כביש 531: לוועדת המכרזים הוגשו חמש הצעות; היקף הפרויקט: 2.8 מיליארד שקל

יסלל כביש בין מחלף שפיים למחלף רעננה דרום ותונח מסילה עבור רכבת ישראל - מסילת השרון

לוועדת המכרזים הוגשו חמש הצעות במיכרז לפרויקט כביש 531. ועדת המיכרזים בראשות סגן החשכ"ל, עוזי לנדאו, קיבלה היום (ה') את הצעותיהם של שפיר הנדסה ואחים רויכמן, קבוצת דרך השרון - שיכון עובדים וןאשטרום; קבוצת חוצה שרון - א. ארנסון ואלקטרה מערכות; רולידר בע"מ והראל השקעות; ודניה-סיבוס.

המיכרז זכה להתעניינות רבה בקרב גורמים בענף התשתיות. שמונה חברות תשתית רכשו את מסמכי המכרז: מליבו, האחים עופר, שיכון ובינוי, שפיר הנדסה, דניה-סיבוס, א. ארנסון, מרחב מנף.

פרויקט 531, מקודם באמצעות הסקטור הפרטי. מדובר במיכרז בהיקף של 2.8 מיליארד שקל. הפרויקט כולל סלילת כביש 531 בקטע המערבי, בין מחלף שפיים למחלף רעננה דרום. הכביש הרוחבי יחבר בין כביש החוף (2) לנתיבי איילון (20) לכביש גהה (4), כביש 40, כביש 444 וכביש חוצה ישראל (6). הפרויקט כולל בנוסף הנחת מסילה עבור רכבת ישראל - מסילת השרון.

על-פי המכרז, יקבל הזכיין מענק הקמה וכן תשלום שנתי קבוע לאורך תקופת ההפעלה - 25 שנים.

יו"ר הוועדה לנדאו אמר, כי ריבוי ההצעות מצביע על אמון של המשקיעים במכרזים שפירסמה המדינה, במיוחד לאור ההצלחה בפרויקט 431 וכלא ב"ש.

תוך חודשיים נפרסם את תוצאות שלב במיון המוקדם ובאפריל את המכרז, אמר.

סמנכ"ל כלכלה במשרד התחבורה, צ'ארלי סולומון, אמר כי מספר המתמודדים מעיד על תחרות, בסדר גודל שלא הכרנו בפרויקטים קודמים. לדבריו, הפרויקט הוא מבחן לוועדה לתשתיות לאומיות, האם יצליחו לאשר את התוכנית במקביל להליך המכרזי, בתוך שנה.