דויטשה בנק: אוהדים את האסטרטגיה של המזרחי-טפחות; ממליצים להמתין לתוצאות ראשונות

בבנק ההשקעות החלו לסקר את מניית הבנק בהמלצת "החזק" ובמחיר יעד של 28.5 שקל למניה

בנק ההשקעות דויטשה בנק החל לסקר את מניית בנק המזרחי-טפחות בהמלצת "החזק" ובמחיר יעד של 28.5 שקל, גבוה ב-8.9% ממחיר המניה בשוק היום.

האנליסטים מציינים כי מאז המיזוג בין מזרחי לטפחות בסוף 2004, הבנק הרביעי בגודלו בישראל, החל באסטרטגיה, המכוונת לשימוש בחוסנו של הבנק בשוק המשכנתאות כקרש קפיצה לכניסה לשוק הקמעונאי הצומח אך תחרותי.

ליבת האסטרטגיה היא לגייס את הלקוחות שנטלו משכנתא מהבנק לפתוח גם חשבון עו"ש בבנק ובכך להגדיל את בסיס הלקוחות שלו.

בדויטשה בנק רואים באסטרטגיה עובדה חיובית ומומלצת אך טוענים כי מחיר השוק של המניה כיום משקף באופן מלא את הסיכונים של הבנק.

האנליסטים רואים את בסיס המשכנתאות הגדול של הבנק כחרב פיפיות. מצד אחת איכות האשראי גבוהה יותר והרווחים פחות נדיפים לאורך זמן, אך עם זאת שיעורי הריווחיות לעומת הבנקים האחרים נמוכים יותר. בדויטשה מציינים כי הבנק מקווה להעלות את שיעור הריווחיות שלו ל-15% מ-12%-13% באמצעות גיוס לקוחות לשוק הקמעונאי.

לטענת האנליסטים, מידע ראשוני של הבנק על הצלחה באסטרטגיה למשיכת לקוחות חדשים מעודדת אך עדיין לא באה לידי ביטוי בתוצאות התפעוליות של הבנק. בעקבות התחרות הגוברת בשוק, לא רואים בבנק ההשקעות, שהשיפור ברווח יבוא במהירות או בקלות. בסיכומו של דבר ממליצים בדויטשה בנק להיות סבלניים ולחכות לסימנים ראשונים לשיפור הריווחיות התפעולית בטרם קניית המניה.