לאחר הכניסה לשוויץ ולשבדיה: דלק נדל"ן רוכשת 2 בניינים בפינלנד בכ-246 מיליון שקל

הבניינים, הממוקמים בבירה הלסינקי, מושכרים לענקית הטלקום טליהסונרה בדמי שכירות שנתיים ממוצעים של כ-18.5 מיליון שקל

קבוצת דלק נדל"ן נכנסת לשוק הנדל"ן בפינלנד. חברה זרה בבעלות דלק בלרון בינלאומי חתמה על הסכם לרכישת 2 בנייני משרדים בעיר הלסינקי, בירת פינלנד. תמורת הבניינים ישולם סכום של כ-246 מיליון שקל (כ-44 מיליון אירו), כולל הוצאות, כשחלקה של חברת הבת הזרה של דלק בינלאומי בעיסקה עומד על 45%.

הבניינים הנרכשים ממוקמים בהלסינקי, באזור העסקים המודרני והמבוקש ביותר בעיר והם מושכרים במלואם (שטח של כ-22,500 מ"ר) לטווח ארוך לענקית הטלקום, טליהסונרה. דמי השכירות השנתיים שמניבים שני הנכסים מסתכמים בכ-18.5 מיליון שקל בממוצע (כ-3.3 מיליון אירו), והם מייצגים תשואה של כ-7.4% על ההשקעה ותשואה של כ-15% על ההון העצמי המושקע בעיסקה. חלקה של דלק בלרון בינלאומי בהון העצמי המושקע בעיסקה מגיע לכ-14.5 מיליון שקל (כ-2.6 מיליון אירו).

השוכרת, חברת טליהסונרה, נמצאת בשליטת הממשלות של פינלנד (13.7%) ושוודיה (45.3%) והציבור, והיא נחשבת למפעילת הטלפונים הניידים הגדולה ביותר בפינלנד ובשוודיה. כמו כן, לחברה פעילות טלקום בליטא, לטביה ואסטוניה. הכנסותיה השנתיות של החברה מסתכמות בכ-9 מיליארד אירו והינה חברה ציבורית ששווי השוק שלה עומד על כ-20 מיליארד אירו. טליהסונרה שוכרת משרדים בשטח כולל של כ-100 אלף מ"ר באזור ואלילה, בו ממוקמים הנכסים הנרכשים.

לצורך מימון העיסקה העמיד מוסד פיננסי לטובת הרוכשים הלוואה לזמן ארוך ללא זכות חזרה ללווה (Non-Recourse) בסך של כ-220 מיליון שקל (כ-39.5 מיליון אירו).

מנכ"ל דלק בלרון בינלאומי ודלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, אמר היום כי, "פינלנד היא מדינה בעלת כלכלה חזקה וצומחת, התואמת את האסטרטגיה של דלק נדל"ן לרכוש נכסים מניבים במדינות אטרקטיביות במקומות איכותיים עם שוכרים איכותיים ולטווח ארוך. אנו מעריכים, כי נאתר נכסים אטרקטיביים נוספים במדינה זו, במקביל לאיתור הזדמנויות גם במדינות חדשות נוספות ונפעל למיצובה של דלק נדל"ן כחברה גלובלית".

לאחרונה נכנסה דלק בלרון בינלאומי גם לשוק הנדל"ן בשוויץ, כשרכשה שני נכסים, המושכרים לקרדיט סוויס בנק ולאוניברסיטת ציריך, בעסקאות שהיקפן הכולל הסתכם בכ-850 מיליון שקל.

כמו כן, בשבוע שעבר השלימה דלק נדל"ן את אחת העסקאות הגדולות שביצעו משקיעים ישראלים בחו"ל, כשרכשה 18% מפורטפוליו של 16 בתי מלון, המנוהלים על ידי רשת הילטון. היקפה הכולל של העיסקה הסתכם בכ-3.3 מיליארד שקל.

עסקאות אלה מצטרפות להשקעות נוספות שביצעה דלק נדל"ן מאז הנפקתה בבורסה ביוני האחרון, עימן ניתן למנות גם את רכישת 30 מרכזי קניות של רשת הדרגסטורים ז'אן קוטו בקנדה.

דלק נדל"ן, בניהולו של איליק רוז'נסקי, מרכזת את עסקי הנדל"ן של קבוצת דלק. החברה פועלת באמצעות החברות הבנות, דלק בלרון בינלאומי (חו"ל) ודנקנר השקעות (ישראל). לחברה נכסים מניבים בארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, שוויץ ובמדינות נוספות, וכן פרוייקטים יזמיים ומניבים בישראל. החברה השלימה בקיץ האחרון הנפקת מניות ואג"חים בבורסה בהיקף של כ-750 מיליון שקל. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 עם הכנסות בסך של כ-380 מיליון שקל ועם רווח נקי בסך של כ-78 מיליון שקל.