מכירות חוגלה-קימברלי צמחו ב-2005 ב-13.6% - חוצה את קו המיליארד שקל

בוחנת כניסה לתחום הטואלטיקה לתינוקות " משיקה את KOTEX WHITE " תחל בשיווק המותג קוטקס בשוק הטורקי

חוגלה-קימברלי, חברת הנון-פוד, הגדולה בישראל, חוצה בסיום שנת 2005 את קו המיליארד שקל מכירות. חוגלה מציגה נתוני צמיחה של כ-10% כמותי ו-13.6% כספי לשנת 2005 לעומת 2004 (לפי נילסן).

לשם השוואה, פרוקטר אנד גמבל הראתה צמיחה של 2% כספי בלבד, כאשר כל שוק ההיגיינה צמח ב-1% בשנה האחרונה, לעומת צמיחה של 2.4% בשנה קודמת. נציין, כי בחברה הוקמה מחלקה מיוחדת - אינקובייטור - שתפקידה לזהות הזדמנויות בקטגוריות שונות, הרחבת מותגים, קניית מותגים וכניסה לקטגוריות חדשות.

בחוגלה-קימברלי בוחנים עתה אפשרות להיכנס לתחום הטואלטיקה לתינוקות תחת המותג האגיס שבו פועלת החברה בתחום החיתולים. חוגלה פועלת כיום בשוק התינוקות גם בתחום המגבונים בו היא מהווה כ-40%.חוגלה-קימברלי ביצעה מספר מהלכים משמעותיים ב-2005 בתחום ההיגיינה הנשית. אחד מהם הוא השקת קו מוצרי ההיגיינה הנשית לילי נטורל, והשקת מגן תחתון קוטקס.

מהלכים אלה הביאו לכך שחוגלה עברה את פרוקטר אנד גמבל, מובילת שוק ההיגיינה הנשית בחודשים האחרונים, במונחים כמותיים בלבד - חוגלה עם נתח של 43% ואילו פרוקטר עם נתח של 41%.

קצב הצמיחה של חוגלה בתחום ההיגיינה הנשית הוא מעניין במיוחד נוכח העובדה שמדובר באחת הקטגוריות המאופיינות בנאמנות צרכנית גבוהה במיוחד.

למרות ההשקעות הגדולות שגבה מהלך הכניסה לפלח הגבוה בהיגיינה הנשית עם המותג קוטקס, ניתן כיום לאמוד את תרומתו בכך שהביא את פרוקטר אנד גמבל בארץ להקטין את סבסוד ההפסדים מתחום בחיתולים שמומן, על-פי ההערכות, מהרווחים בתחום ההיגיינה הנשית. הדבר הביא לכך שהרציונליזציה בשוק חוזרת לאיטה, לאחר שנים ממושכות של הקזת דם ומלחמת מחירים שהביאה הפסדים לשתי השחקניות הגדולות.

ארי מלמוד, מנהל חטיבת ה-Personal Care בחוגלה-קימברלי ומנכ"ל קימברלי-קלארק בטורקיה, אמר כי החברה מתכוונת להשיק סדרת מוצרים חדשה בתחום התחבושות ההיגייניות - KOTEX White.

ל"גלובס" נודע, כי פרוקטר אנד גמבל בישראל מתכוונת להתחיל לשווק בחסימה למהלך זה מוצר חדש - תחבושות היגייניות של אולדייז עם כנפי פרפר, מוצרי שמציג ביצועים גבוהים יותר בתחום הספיגה.

חוגלה-קימברלי מחדירה לשוק הישראלי את המוצרים שפותחו והושקו בקוראה על-ידי קימברלי-קלארק, והפכו מקרה מבחן שבעולם לומדים אותו. ההשקה שם תרמה למהפך בשוק ההיגיינה המקומי, והביאה לעלייה עקבית במשך כמה שנים מנתח שוק של 20% ערב ההשקה למובילות עם נתונים של 61% נתח שוק בשנת 2004. זאת כאשר פרוקטר אנד גמבל הודחה מהמובילות לנתח של 60% לנתח של 20% כיום.

למרות מהלכי ההשקה של חוגלה בשוק הישראלי, מנוע הצמיחה העיקרי שלה כיום הוא החברה שרכשה בטורקיה. עד כה שיווקה החברה מוצרים מקומיים. עתה תחל חוגלה-קימברלי בשיווק מותגיה הבינלאומיים של קימברלי קלארק.

בחודש הבא היא תחל בהשקה ראשונה של קוטקס בשוק הטורקי, גם שם המתחרה העיקרית היא פרוקטר אנד גמבל.

טורקיה היא אחת מהמדינות האסטרטגיות ביותר עבור קימברלי קלארק העולמית ומפעלי נייר אמריקאים, החברה האם, מקבוצת אי.די. בי. היא נמנית עם קבוצת BRICIT, שש המדינות בעלות פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר הכוללות את ברזיל, רוסיה, הודו, סין, אינדונזיה וטורקיה.