מיפרומאל: סירוב מגדל לשלם הביא לסגירת המפעל

חברת מיפרומאל תעשיות ירושלים, שבמשך 25 שנה ייצרה מגוון מוצרי אלומיניום לסקטור הפרטי והעסקי, הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה בסך 23 מיליון שקל, נגד חברת הביטוח מגדל.

באמצעות עוה"ד דוד אבולעפיה ושלומי סבג, ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה, אמודאי ושות', טוענת מיפרומאל כי מגדל מסרבת לשלם לה את מלוא תגמולי הביטוח להם היא זכאית לפי פוליסות הביטוח, עקב סופת שלגים שפקדה את מפעלה בגבעת שאול, לפני כשלוש שנים.

לטענת מיפרומאל, במשך למעלה משנתיים ממועד האירוע, היא ניהלה עם מגדל דיונים מתישים בארץ ובחו"ל, במהלכם נקטה מגדל סחבת מכוונת, הפרה התחייבויות מפורשות שנתנה, מינתה נציגים רבים, בלתי מוסמכים ובלתי מתואמים בינם לבין עצמם, והציבה תנאים ודרישות חדשים לבקרים. מיפרמואל מעריכה את נזקיה ואת הכספים המגיעים לה ממגדל בכ-41 מיליון שקל, אך כעת היא תובעת רק 5 מיליון דולר משיקולי אגרה.

לטענתה, גם התשלומים שמגדל ניאותה לשלם מעת לעת על חשבון התגמולים, בגין הנזקים שלטענתה אינם שנויים במחלוקת, נעשו בחוסר תום-לב, בפרק זמן בלתי סביר לאחר מקרה הביטוח, בסכומים נמוכים באופן ניכר לא רק מהנזקים שאירעו בפועל ומכוסים בפוליסות, אלא גם מכל סכום שנציגי מגדל עצמה הכירו בו כבלתי שנוי במחלוקת.

"מיפרומאל", נאמר בתביעה, "פעלה להנשמת המפעל, מתוך תקווה מתמשכת כי מגדל תנהג עימם בתום-לב", ואולם בחלוף שנתיים ומחצה ממועד האירוע, הבינו במיפרומאל "כי לתקוותם אין שחר וכי בנסיבות אלה אין מנוס מסגירת שערי המפעל ופיטורי כ-250 עובדים". טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 8024/06).