גאון וזבידה השלימו רכישת רשתות אייס ואוטו דיפו לפי שווי של 29 מיליון דולר

ליו"ר החברה ימונה בני גאון, שישמש בתפקיד ברוטציה עם שלמה זבידה * מחזור המכירות של אייס ואוטו דיפו ב-2005 עמד על כ-600 מיליון שקל

קבוצת גאון אחזקות ושלמה זבידה השלימו היום את העסקה לרכישת רשתות אייס ואוטו דיפו. במסגרת העיסקה רכשה חברת לוקסייד שבשליטת זבידה את חברת מס"ח המחזיקה ברשתות אייס ואוטו דיפו. גאון אחזקות יירכשו 50% ממניות אייס ואוטו דיפו, לפי שווי חברה של כ-29 מיליון דולר.

ליו"ר החברה מונה בני גאון, שישמש בתפקיד ברוטציה עם בעל תפקיד מקבוצת זבידה. חברי הדירקטוריון יהיו: בני גאון, שי פרמינגר- מנכ"ל גאון אחזקות, יורם סופר - מנהל העסקים של קבוצת זבידה, ואיל זבידה.

לדברי יו"ר גאון אחזקות, בני גאון, הקבוצה החליטה בשנים האחרונות להתמקד בשלושה תחומי פעילות מרכזיים, המהווים כיום מעל ל-95% מהיקף פעילותה והשקעותיה - סחר, שירותים פיננסים ואגרו (תשתיות מים) - באמצעות השקעה בחברות בתחומים אלה.

לדבריו, רכישת אייס מחזקת את אחיזת החברה בתחום הקמעונאות והופכת אותה לשחקן מרכזי בתחום זה.

השותפות עם זבידה טומנת בחובה יתרון יחסי משמעותי ופוטנציאל רב. עוד הוסיף כי בכוונת קבוצת גאון-זבידה לפתח ולהרחיב את היקף הפעילות של רשתות אייס ואוטו דיפו בארץ ובחו"ל תוך צמיחה לשווקים חדשים.

שלמה זבידה, אמר בהתייחס לסגירת העסקה כי הוא צופה שיתוף הפעולה ואיחוד הכוחות בין שתי הקבוצות הרוכשות שיוכיח את עצמו בטווח הקצר בדרך של עליה ברווחיות, ובטווח הארוך בהרחבת הפעילות הקמעונאית.

שלמה זבידה עוסק בענף הרכב זה 40 שנה. את פעילותו בתחום מנהל יורם סופר. על פעילויותיו בתחום הרכב נמנות חברות: גל-אור, פרומט, שר אבזרים, ס.א מיזוג אויר, וורקו, ואלרום, שנמנית על מקימות רשת אוטו דיפו.

פעילות הקמעונאות של גאון אחזקות כוללת כיום אחזקות בחמש חברות: רשת האופנה H&O, מעבדות ים המלח-אהבה, המשביר לחקלאי, מגדלי הערבה ליצוא והחברה לשיווק בוטנים.

רשת אייס, הנמנית על אייס הבינלאומית, המתמחה בתחום עשה זאת בעצמך (DIY), מפעילה בארץ 27 סניפים. בנוסף, מחזיקה אייס ברשת אוטו דיפו, המתמחה בהפעלת מרכזי שירות ומכירת אביזרים לרכב ב-14 סניפים. מחזור המכירות הכולל של אייס ואוטו דיפו ב- 2005 עמד על כ-600 מליון שקל.

בעסקה טיפלו מטעם קבוצת זבידה עו"ד אריאל זליכוב, עו"ד דליה אבן - להב ועו"ד מאיה צברי ממשרד גורניצקי ושות', ומטעם גאון אחזקות עו"ד עמי גלעד ועו"ד עמית לייזרוב ממשרד כספי ושות'.