ראש אגף לשעבר בקלאבמרקט: הנאמנים מסרבים לשחרר עבורי כספים מקופות הגמל

שלמה רמלר עבד בחברה 28 שנים עד אוגוסט 2005 - אז פוטר על-ידי הנאמנים לאחר שניתן לרשת צו הקפאת הליכים

ראש אגף משאבי אנוש לשעבר בקלאבמרקט, שלמה רמלר, מבקש מביה"ד האזורי לעבודה בתל-אביב להורות לנאמני החברה לשחרר את הכספים המופקדים לטובתו בקופות גמל שונות, ולשלם לו את זכויותיו עקב פיטוריו.

רמלר עבד בחברה 28 שנים, עד אוגוסט 2005 - אז פוטר על-ידי הנאמנים, רו"ח גבי טרבלסי וד"ר שלמה נס - לאחר שניתן לרשת צו הקפאת הליכים. לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד תמר גולן וקרן בלום-ברקין, הוא פוטר לאלתר "מהיום להיום" וללא שימוע. לטענתו, עם סיום עבודתו לא שוחררו לו הכספים והזכויות שהופקדו לזכותו בקופות הגמל השונות.

בתביעה צוין כי עם קבלתו לעבודה, רמלר נמנה על עובדי ההסכם הקיבוצי. ב-2003 נחתם הסכם עבודה אישי חדש בינו לבין קלאבמרקט. בהסכם נקבע כי עם סיום עבודתו ישוחררו לו כל הכספים הצבורים בקרנות, כולל קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות וכל קרן אחרת שתהיה. עוד נקבע, לדבריו, כי יהיה זכאי לקבל בגין תקופת העבר (בה עבד כעובד בהסכם קיבוצי) מענק פרישה מיוחד, שיעמוד על 1.3 מיליון שקל.

לאחר סיום עבודתו ביקש רמלר שיועברו לזכותו מלוא הכספים והזכויות שנצברו בקופות הגמל השונות. הקרנות השיבו לו כי ללא קבלת טופס 161 ואישור על הפסקת עבודה מן המעביד, הן לא יוכלו להעביר אליו את הכספים והזכויות במלואם.

רמלר פנה לנאמנים וביקש את שיחרור הקרנות וטופס 161. כמו כן, לדבריו, הוא זכאי לכספים וזכויות שלא שולמו לו - בין היתר השלמת משכורת 13, דמי הודעה מוקדמת, השלמת תשלומים לקרנות, פיצויי פיטורים מענק מיוחד ועוד. לטענת רמלר, תביעותיו הכספיות מונחות בפני הנאמנים כחלק מהסדר הנושים שאושר על-ידי ביהמ"ש המחוזי, אך בין עניין זה לבין שיחרור קופות הגמל אין דבר. לדבריו, מכתבים שכתב לנאמנים בעניין נותרו ללא מענה.

בתביעה נטען כי הנאמנים הגיעו להסדר עם עובדי ההסכם הקיבוצי לתשלום פיצויי פיטורים מוגדלים. ואכן, לדבריו, שולמו לעובדי ההסכם הקיבוצי פיצויי הפיטורים, שוחררו לזכותם הכספים הצבורים בקרנות ונמסרו להם טפסי 161. גם לחלק ניכר מעובדי ההסכמים האישיים נמסרו טפסי 161 ובהתאם שוחררו לזכותם הכספים שנצברו בקופות הגמל. לעומת זאת, טוען רמלר, הנאמנים טרם עשו זאת לגביו. (ע.ב 2711/06).