בוטלה זכייתו של סמי עופר במכרז להפעלת נמל השיט באיסטנבול

זכייתו של עופר במכרז בספטמבר עוררה סערה רבה * בין השאר, טענו מתנגדיה כי עופר זכה במכרז הודות לעזרתו של ראש-ממשלת טורקיה

איש העסקים סמי עופר לא ישפץ את נמל גאלאטפורט הטורקי. מועצת התכנון הגבוהה בטורקיה, החליטה אתמול לבטל את זכייתו של סמי עופר במכרז להפעלת נמל השיט באיסטנבול. כזכור, בספטמבר האחרון זכה עופר, באמצעות חברת רויאל קריביאן, במכרז להפעלת הנמל לאחר שהציע 4.4 מיליארד דולר לשם קבלת הזיכיון. זכייתו של עופר עוררה סערה רבה. בין השאר, טענו מתנגדיה כי עופר זכה במכרז הודות לעזרתו של ראש-ממשלת טורקיה.

ראש-ממשלת טורקיה הודה כי קיים שיחות עם עופר, אך הכחיש כי היו אי-סדרים בתהליך ההפרטה של הנמל. עם ביטול הזכייה של עופר יוחזר פרויקט ההפרטה של הנמל למינהל ההפרטה הטורקי לשם בדיקה מחודשת.

במסגרת הפרויקט, אמורה הייתה ממשלת טורקיה להחכיר את שטח הנמל למשך תקופה של 49 שנים, על-מנת שהזוכים במכרז ישדרגו את הנמל וירחיבו את פעילותו. הפרויקט צפוי היה לכלול שיפוץ של הנמל הקיים, כמו גם בניית בתי-מלון, קניונים, אתרים תיירותיים ואף מעגן-אוניות שיאפשר לשלוש אוניות במקביל לעגון בנמל. השלמת הפרויקט צפויה הייתה להגדיל משמעותית את מספר התיירים המגיעים לאיסטנבול ועל-פי ההערכות, כבר בתור התחלה, הוא אמור היה להניב הכנסות של כמיליארד דולר בשנה.