תפנית בעיסקת הקאנטרי: קנדה ישראל תרכוש את המתחם ב-45 מיליון דולר

גברה בהצעתה על הצעתו של המיליארדר היהודי יצחק נזריאן * תשלם בנוסף היטל השבחה של כ-10 מיליון דולר

תפנית בעיסקת מכירת מתחם הקאנטרי של אזורים וישאל, ממערב לצומת פי גלילות בת"א. לאחר לילה סוער, גברה קבוצת קנדה ישראל, בבעלות ברק רוזן, אסף טוכמאיר ורז נוימן, על המיליארדר היהודי יצחק נזריאן, ורכשה את מתחם הקאנטרי תמורת 45 מיליון דולר (לא כולל מע"מ), כך נודע ל"גלובס". קבוצת קנדה ישראל תשלם בנוסף היטל השבחה של כ-10 מיליון דולר .

נכון לאמש (ד') ההצעה הגבוהה ביותר ניתנה ע"י נזיראן, בסך של 44.5 מיליון דולר והעיסקה הייתה בשלבי טיוטות לקראת חתימה. אולם, בשל מספר סעיפים בחוזה, בהם היו הצדדים חלוקים, התארך המו"מ אל תוך הלילה. חברת קנדה ישראל ידעה לנצל את המשבר במו"מ ולהעלות את הצעתה בחצי מיליון דולר נוספים ובכך להכריע את גורל העיסקה לטובתה. על המתחם התמודד גם עדי קייזמן, אשר הציע 43 מיליון דולר.

קבוצת קנדה ישראל רכשה את המתחם ביחד עם שותפים נוספים. ככל הנראה מדובר במשפחת שרצקי, בעלי השליטה בחברת איתוראן, וכן ביהלומן צחי ארבוב.

עוד נודע, כי בכוונת הקבוצה להקים במתחם שכונה סגורה ויוקרתית אשר תתוכנן ע"י אדריכל מחו"ל. כמו כן, הקבוצה תקים בצמוד לשכונה החדשה, מרכז מסחרי בן 40 אלף מ"ר. חלק ניכר מהשטחים המניבים נמצאים בבעלות עיריית ת"א ונראה שהקבוצה תרכוש גם את חלקה של העירייה בנכס.

המתחם נמצא בבעלות חברת ישאל של רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה, בבעלות קמן אחזקות , וחברת אזורים מקבוצת אי.די.בי. אזורים, המנוהלת ע"י דוד לב, הוציאה לפני חודש למכרז את המתחם במחיר מינימום של 39 מיליון דולר.

המתחם, נציין, מופיע בספרי ישאל בשווי של 33 מיליון שקל, וכעת חלקה של ישאל במכירה עומד על 63 מיליון שקל. מכן עולה כי הרווח ברוטו מהעיסקה צפוי לעמוד על כ-30 מיליון שקל. ההערכה היא כי הרווח הון נטו יעמוד על כ-13 מיליון שקל.

מדובר במתחם של 110 דונם, בקו שני לים. במערבו מתוכנן להיבנות פרויקט מגורים, המיועד על-פי תב"ע בתוקף ל-300 יחידות דיור יוקרתיות, בשטח עיקרי של 120 מ"ר לדירה.

קבוצת קנדה ישראל מעורבת כיום במספר פרויקטים יוקרתיים בישראל ובחו"ל. שמה של הקבוצה עלה לאחרונה לכותרות, כאשר רכשה את השלד הבורסאי פאן טכנולוגיות, בתמורה לכ-217 אלף דולר. הרכישה של פאן טכנולוגיות שכמעט נטולת כל פעילות עסקית, נועדה לאפשר לשניים לצקת לתוך השלד הבורסאי פעילות נדל"נית. בימים אלו החברה בוחנת מספר השקעות נדל"ן בברלין.

העסקה האחרונה בה היו מעורבים טוכמאייר ורוזן כללה את רכישת בית-הספר האמריקני בכפר שמריהו תמורת 21 מיליון דולר בחודש יולי האחרון. על חטיבת הקרקע המשתרעת על שטח של 19 דונם ברחוב הזורע, חלה תוכנית בניין עיר לבניית 19 קוטג'ים בני 400 מ"ר. מדובר באחד המגרשים היוקרתיים בכפר שמריהו. טוכמאייר ורוזן, השותפים בקבוצת קנדה ישראל, רכשו את הקרקע עם שלושה שותפים נוספים. החמישה יפצלו את המתחם לחמישה מגרשים בשיתוף עם מועצת כפר שמריהו, וייצרו מתחם מגרשים בני 2.5 דונם כל אחד.

גם עסקה נוספת בה היו מעורבים השניים נעשתה באמצעות קנדה ישראל, שרכשה ביחד עם אלקטרה נדל"ן וחברת הרבור גרופ בניין משרדים בקליבלנד, ארה"ב, תמורת 655 מיליון שקל. חלקה של קנדה ישראל בעסקה עמד על 15%.