נעמן פורצלן לביהמ"ש: טעמן-לבית מפרה זכויות במערכות כלי אוכל מתוצרתנו

טוענת כי טעמן-לבית מייבאת ומשווקת מערכות כלי אוכל תחת הסימן טעמן, הדומה עד כדי הטעיה לסימן המסחר של נעמן

נעמן פורצלן, יבואנית כלי בית, כלי מטבח ומתנות ביקשה מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להוציא צו זמני במעמד צד אחד האוסר על חברת טעמן-לבית, ממישור אדומים מלייבא או לשווק מערכות כלי אוכל הנושאות את הסימן טעמן. לטענתה, מערכות כלי האוכל מפרות את זכויותיה של נעמן פורצלן במערכות כלי אוכל מתוצרתה.

לדברי נעמן פורצלן, באמצעות עוה"ד ערן סורוקר ועדי ברקן-לב, טעמן-לבית מייבאת ומשווקת מערכות כלי אוכל תחת הסימן טעמן, הדומה עד כדי הטעיה לסימן המסחר של נעמן. בצליל בעיצוב ואף באופן כתיבתו ומהווה הפרה בוטה של זכויות נעמן פורצלן.

לטענת נעמן פורצלן, טעמן-לבית מודעת היטב לטיב מעשיה והוזהרה ללא הואיל. נעמן פורצלן טוענת, כי פעילות טעמן-לבית מסבה לה הפסדים כספיים ניכרים, נזקים כבדים שחלקם נזקי מוניטין שאינם הפיכים.

בפנייה לבית המשפט מציינת נעמן פורצלן, כי ב-2004 מכרה את מגוון מוצריה בישראל בהיקף 84 מיליון שקל, וכי בכל שנה נמכרים בממוצע 10 מיליון מוצרים שלה.

השופט יהודה זפט הורה להעביר את הבקשה לתגובת המשיבה. בתיק העיקרי מבקשת נעמן פורצלן לחייב את המשיבה לפצותה במיליון שקל. סכום שלדבריה עשוי לגדול לאחר קבלת חשבונות מטעמן-לבית. (ת.א 1149/06).