נמשכת חגיגת שכר הבכירים בכנסת ובמשרדי הממשלה: המובילה - היועמ"ש לכנסת

משתכרת 53,435 שקל; אחריה ברשימה: נציב הדורות הבאים שלמה שוהם - 49,495 ש'; המשנה ליועמ"ש אתי בנדלר - 45,183 ש'; מזכיר הכנסת אריה האן - 44,739 ש'

שכר הבכירים בכנסת ובמשרדי הממשלה, בעיקר של הצמודים לשכר השופטים, קפץ במידה ניכרת בעקבות עדכון שכר נושאי המשרה במוסדות השלטון ב-5.8% בוועדת הכספים. שכר השופטים צמוד לשכר הממוצע במשק והעדכון נעשה בשיעור עלייתו משנת 2001, עד ינואר השנה עם הפשרת הקפאתו שנקבעה בחוק ההסדרים למשך 5 שנים.

שכרם של בכירי העובדים בכנסת ימשיך להיות גבוה במידה ניכרת, הפעם עד 160% משכר הח"כים, ועד 132% משכר יו"ר הכנסת הצמוד לשכר ראה"מ. זאת, לאחר עדכון שכרם בוועדה הציבורית הממונה על תנאי עבודתם ב-10.4% בהיותם צמודים לעליית המדד מ-2001. לח"כים יעלה השכר ברוטו לכ-33 אלף שקל וליו"ר לכ-40 אלף שקל.

בכנסת נשמר השיא בשכר היועצת המשפטית לכנסת עו"ד נורית אלשטיין. היא צמודה לפי החוק לשכר שופט ביהמ"ש העליון ושכרה עלה ל-53,435 שקל כולל תוספת ותק ניכרת משנות עבודתה בפרקליטות המדינה, ואש"ל, אך ללא החזקת רכב (בסיס השכר נקבע ל-40 אלף שקל ללא תוספות. הוותק לבדו מעניק תוספות בין 4% ל-1% בשנה).

בשיא דומה החזיקה גם היועצת הקודמת, אנה שניידר, לפני שירדה לכהן כשופטת שלום, אבל נראה שלא חלה הרעה בשכרה כנהוג בשירות המדינה. עם זאת, עלות שכרה של היועצת המשפטית לכנסת מתקרבת לכ-70 אלף שקל בחודש והיא גבוהה מהברוטו בכ-30% כמו לשכר כל העובדים. הפער כולל מס שכר, והפרשות מעביד לביטוח לאומי ולקרן השתלמות. הבכירים הוותיקים זכאים לפנסיה תקציבית, ללא הפרשות מצדם.

תחת אלשטיין נמצאים בסולם בכירי הכנסת הצמודים לשכר שופט מחוזי (שבסיסו על סך 30,553 שקל ללא תוספות): נציב הדורות הבאים שלמה שוהם, שופט בדימוס שהחל בכנסת כיועץ משפטי של ועדת חוקה חוק ומשפט. שכרו המעודכן 49,495 שקל ברוטו, כולל ותק וכו', ועלות שכרו כ-64 אלף שקל; המשנה ליועצת המשפטית עו"ד אתי בנדלר עם שכר ברוטו של 45,183 שקל עם תוספות בעלות כוללת של כ-59 אלף שקל; ומזכיר הכנסת עו"ד אריה האן עם שכר ברוטו של 44,739 שקל ועלות של כ-58 אלף שקל.

למזכיר האן זה העדכון השני ב-4 החודשים האחרונים, שמצטבר לכ-30%. עד נובמבר שעבר הוא היה צמוד לשכר מנכ"ל ממשלתי בסך כ-32 אלף שקל. זאת למרות מאבק רב-שנים להצמדתו לשכר שופט מחוזי ממנה נהנה בתפקידו הקודם כמזכיר ויועץ משפטי של סיעת המפד"ל. הוא זכה בהצמדה לאחר שהבכירים הכפופים לו עברו את שלו בשכרם, ומנובמבר החזירו לו גם את תוספת הוותק השיפוטי שניתנה לו מסיעת המפד"ל.

שכרו של סגן המזכיר דוד לב, שגם הוא משפטן במקצועו וצמוד לדירוג המשפטנים, מגיע ל-35,909 שקל בעלות של כ-47 אלף שקל. שכר קצין הכנסת, יצחק שד"ר, הצמוד לתת-ניצב במשטרה, טרם עודכן ועומד על 34,915 שקל, בעלות של כ-46 אלף שקל.

שאר מאות עובדי הכנסת, נהנים מהחודש שעבר מהגדלה של התוספת הפרלמנטרית הייחודית ב-3.8% שמרחיבה את הפער לטובתם לעומת השכר בתפקידים המקבילים בשירות המדינה עד כ-89%. בנוסף נהנים מספר בכירים לא-צמודים מתוספת ניהולית של 9%. תוספת ייחודית נהוגה גם לשכר עובדי הביקורת במשרד מבקר המדינה (בשיעור 95%). התוספות הייחודיות בשני המוסדות מעוגנות בהסכמי עבודה היסטוריים.