גאידמק נחקר שוב בפרשת ההלבנות בבנה"פ; המשטרה סבורה שתצליח להשיג ראיות נגדו

בפעם הקודמת בה נחקר איים גאידמק להפסיק את כל תרומותיו בארץ אך חזר בו לאחר מספר שעות

המיליארדר ארקדי גאידמק נחקר היום (א') שוב ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית של המשטרה בפתח תקווה, בפרשת הלבנת ההון בסניף הירקון של בנק הפועלים.

גאידמק כבר נחקר בפרשה מספר פעמים, ובעקבות החקירה הקודמת איים, שיפסיק את כל השקעותיו בישראל, לרבות התמיכה בקבוצת הכדורגל שבבעלותו, בית"ר ירושלים. עוד אמר, כי הוא משעה את כל תרומותיו בישראל, עד שרשויות המדינה יבהירו שמקור כספיו כשר. עם זאת, לאחר מספר שעות חזר בו.

במסגרת החקירה הקודמת, אף ביצעו השוטרים חיפוש בביתו של המיליארדר בקיסריה, במסגרתו החרימו מסמכים, שלטענתם שימשו כחומר בחקירה.

גאידמק ואיל הון ישראלי-רוסי אחר, ולדימיר גוסינסקי, הם שעומדים באחרונה במרכזה של החקירה, שבינתיים צפויה להניב כתבי אישום נגד עובדים בסניף. עם זאת, במשטרה מעריכים שחקירתם של שני המיליארדרים עשויה להניב, בסופו של דבר, ראיות לכאורה נגדם.

מבדיקת חשבונו של גאידמק בבנק הפועלים התברר, כי הוא משך סכומי כסף גדולים (ככל הנראה 50 מיליון דולר), לפני שהמשטרה התכוונה להקפיא את חשבונותיו, בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה נגדו. במשטרה סבורים, שקצינה שפרשה בינתיים משורות המשטרה, העבירה לגאידמק מידע על החקירה, מה שאיפשר לו למשוך את הכספים.

היום נחקר גם מי שחשוד ששימש איש הקש של גאידמק, ששמו פורסם בעבר, אך נאסר מאז לפרסום, לבקשת פרקליטו.