בג"ץ עיכב חיוב של אוניברסיטת חיפה לגלות מסמכים

הוציא צו לעיכוב ביצוע פס"ד של ביה"ד הארצי לעבודה, המחייב את אוניברסיטת חיפה לגלות מסמכים של ועדה שבדקה את החוג לתיאטרון

בג"ץ הוציא צו ארעי לעיכוב ביצוע פס"ד של ביה"ד הארצי לעבודה, המחייב את אוניברסיטת חיפה לגלות מסמכים של ועדה, שבדקה את החוג לתיאטרון.

האוניברסיטה ביקשה, באמצעות עוה"ד חיים ברנזון, אסף ברנזון ודנה הוט, לבטל את פסה"ד או לתקנו. בנובמבר 2004 היא הקימה ועדה מקצועית לבדיקת החוג לתיאטרון, שהתחייבה לסודיות לגבי העדויות ומוסריהן.

בעקבות המלצותיה, זימנה האוניברסיטה את פרופ' אברהם עוז, טלי יצחקי ועמית גזית לשימוע תלת-שלבי. היא מסרה להם מסמכים שעמדו בפני הוועדה, ותמצית תוכן של מסמכים נוספים, שלא נמסרו להם מנימוקי חיסיון ואי-רלוונטיות.

בתום השימוע הודע לפרופ' עוז שהוחלט למצוא עבורו חלופה תעסוקתית בחוג אחר, וליצחקי ולגזית - כי יחסי העבודה בינם לבין האוניברסיטה יפקעו בתום תקופת כתב מינויים.

ביה"ד לעבודה דחה את בקשת השלושה להורות לאוניברסיטה להעביר להם את כל החומר. ביה"ד הארצי לעבודה קיבל את ערעורם, והורה לאוניברסיטה לגלות פרוטוקולים מלאים מישיבות הוועדה, בהשמטת פרטי העדים.

לדבריו, הסתרת חלק מהעדויות תותיר חשש, שמא יש בהן כדי להעיד על שרירות ההחלטה. הבטחת הסודיות של האוניברסיטה מול העדים אינה "תופסת", נקבע, והיא סותרת את תקנת הציבור, ונגועה בסממני אי-חוקיות.

האוניברסיטה טענה, שחשיפת הפרוטוקולים תפגע בתפקוד ועדות בדיקה פנימיות וולונטריות, בה ובמוסדות להשכלה גבוהה אחרים. לטענתה, היו טעויות בפסה"ד, בהן החלת חובות מכוח חוק חופש המידע, אף שאינו חל עליה (בג"צ 844/06).