עמותת קו לעובד לבג"ץ: להעניק לעובדים סיעודיים זרים את מלוא הזכויות בביטוח הלאומי

טוענת: אין זה מוסרי שעובד הנמצא בארץ כחוק שנים רבות לא ייהנה מכל הזכויות הסוציאליות

עמותת קו לעובד מבקשת מבג"ץ לקבוע, שהעובדים הזרים המקיימים זיקה חזקה לישראל, יהיו זכאים לזכויות מהביטוח הלאומי.

בעתירה, שהוגשה היום (א') באמצעות עו"ד יובל לבנת, אומרת קו לעובד, כי על שר הבריאות לקבוע הסדרים מיוחדים, שיאפשרו לעובדים הזרים לקבל טיפול בקופות החולים.

העתירה מתייחסת לעובדים זרים, אשר בשל השהייה הארוכה שלהם בארץ מקיימים זיקה חזקה לישראל. לדברי לבנת, העובדים הסיעודיים מקיימים זיקה כזו, שכן הוויזה שלהם מאפשרת להם לשהות בארץ למעלה משבע שנים.

על-פי החוק, עובד זר רגיל יכול לשהות בארץ לא יותר מ-63 חודשים, אך לגבי העובדים הסיעודיים ניתן להאריך את התקופה. לאור החוק החדש אפילו תיתכן אפשרות, שעובד זר בענף הסיעוד יועסק בארץ עשרות שנים.

לטענת קו לעובד, אין לא מוסרי וחוקי, שעובד זר השוהה בארץ בצורה חוקית תקופה כה ארוכה, לא ייהנה מכל הזכויות הסוציאליות. לדברי קו לעובד, הארגון פנה למשרד הרווחה וזה הגיב ואמר, כי מאחר שאין כרגע שר רווחה במשרה מלאה, הטיפול בעניין זה יישאר בידי המוסד לביטוח לאומי. לאחר כניסתו של שר חדש למשרד, יועבר אליו הנושא לדיון.

הביטוח הלאומי מאידך הגיב ואמר, כי העניין בטיפול. פנייה לשר הבריאות קו לעובד לא נענתה. כיום מועסקים בישראל למעלה מ-30 אלף עובדים זרים בענף הסיעוד (בג"ץ 1105/06).