אגודת הקו-אופ לביהמ"ש: הנזק שגרמנו למשביר הישן - רק 24.3 מיליון שקל

המנהל המיוחד טוען שהנזק מסתכם ב-56.9 מיליון שקל ביהמ"ש: יש לדון באחריות הדירקטורים

אגודת הקו-אופ, שאותה מבקש המפרק של המשביר הישן לחייב בתשלום של 56.9 מיליון שקל בגין הנזק שנגרם למשביר באוגוסט-נובמבר 2002, הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א חוות דעת של רו"ח אהרון זוהר, לפיה אומדן הנזק עומד על 24.3 מיליון שקל בלבד.

אהרון זוהר הוא אחיו של שלמה זוהר ושותפו במשרדם. שלמה זוהר, יו"ר בנק דיסקונט, הוא נציגו בישראל של מתיו ברונפמן - שהיה שותף בשליטה בריבוע הכחול, הנכס המרכזי של האגודה. ברונפמן מכר את חלקו לדודי ויסמן.

לדברי שלמה זוהר, המנהל המיוחד, עו"ד אבנר כהן, ביסס את קביעתו רק על שינויים בחלק מנכסי החברה נטו (שינויים ביתרת הספקים והמלאי בלבד), בלי לקחת בחשבון את כלל השינויים בנכסי החברה נטו.

לדבריו ההבדל, המתודולוגי בין עמדתו לעמדת כהן הוא, שהוא עצמו אמד את הנזק בהתבסס על כלל פעילותה של המשביר לצרכן (על-פי דו"ח רווח והפסד). כהן, לעומת זאת, הסתפק בבדיקת השינוי בשני סעיפים ספציפיים במאזן החברה: ספקים ומלאי.

זוהר סבור, כי הדרך בה נקט כהן אינה משקפת נכונה את התוצאה הכלכלית של פעילות החברה בתקופת הבדיקה, שכן לא הביאה בחשבון את כל הנתונים הרלוונטיים אלא רק חלק מהם. התוצאה הנכונה, לדבריו, משתקפת מדו"ח רווח והפסד, בנטרול הוצאות פחת.

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אורי גורן, קבע, כי כהן עשה מלאכה ראויה. עיקר הוויכוח מצטמצם לשאלה האם מסקנתו לפיה "אין עילה לחייב באופן אישי את נושאי המשרה והדירקטורים", מחייבת את בית המשפט, כך שהנושים מנועים מלהגיש או להמשיך בהליך האישי נגד אותם דירקטורים.

לדברי גורן, זוהי שאלה מעניינת שהגיע הזמן ללבנה. לכן הוא החליט שלא להכריע בה במהלך הדיון, אלא לאפשר לצדדים להתכונן לכך בצורה של סיכומים בכתב. (תיק פש"ר 2022/03).