סימנס תשקיע בטכנולוגיות ישראליות בתחום פתרונות המים

בוקי אורן: "לסימנס כיסים עמוקים. היא רוכשת חברות מים בקצב של חברה בחודש, ועכשיו הם מתעניינים גם בישראל" * מנכ"ל סימנס ישראל, אורן אהרונסון: "בשלב ראשון נשתף פעולה עם מקורות, כשהכוונה היא להרחיב את הקשר לשת"פ אסטרטגי עם מדינת ישראל"

חברת סימנס בודקת אפשרויות השקעה בטכנולוגיות מים בישראל. התאגיד, שפועל למצב עצמו כמספר אחד בעולם בתחום טכנולוגיות המים החליט לפעול בשיתוף פעולה עם חברת מקורות בפיתוח טכנולוגיות מים ומכירתן למדינות בעולם. כך סיכמו בסוף השבוע מנכ"ל תאגיד "סימנס מים", ד"ר רוג'ר רדקה (Dr. Roger Radke) וראשי מקורות - היו"ר, בוקי אורן, והמנכ"ל, רונן וולפמן - בתום ביקור בישראל של ראשי החברה.

מנכ"ל סימנס ישראל, אורן אהרונסון, אמר כי מבחינת סימנס זהו רק השלב הראשון, והמטרה היא לראות את התאגיד כשותף אסטרטגי של מדינת ישראל בפיתוח פתרונות מים.

לסימנס, נציין, היקף מכירות שנתי של שני מיליארד דולר בתחום פתרונות המים. התאגיד פעיל ביותר מ-120 מדינות בעולם, וראשיו הציבו לעצמם יעד להכפיל את מכירותיהם בתוך שלוש השנים הקרובות.

- סימנס התחייבה להיקף מסוים של השקעות?

בוקי אורן: "סימנס היא חברה עם כיסים עמוקים ואין לה בעצם מגבלה על סכומי השקעה. הם הגדירו את ישראל כחלק ממערך המו"פ שלהם, והמשמעות היא שכל הזדמנות השקעתית שתהיה קיימת בישראל היא אופצייה לרכישה עבורם. סימנס כיום רוכשת חברות בקצב של אחת בחודש כדי להגיע ליעדים האגרסיביים שהיא הגדירה לעצמה, כמובילה עולמית של שוק טכנולוגיות המים".

- אורן אהרונסון, במהלך הביקור היו טכנולוגיות שמשכו את תשומת הלב של ראשי סימנס העולמית?

"בהחלט שהיו טכנולוגיות כאלה, אבל עוד מוקדם מדי להכנס לפרטים. אנחנו מבצעים רכישות תכופות של חברות, וזה יכול להתחיל מרכישה של חברה קטנה בכמה מאות אלפי דולר, ולהגיע לסכומים הרבה יותר גבוהים. סימנס הגדירה את תחום המים כתחום אסטרטגי, ואחרי שביצעה את הרכישה של יו אס בי פילטר במעל מיליארד דולר, הם מסתכלים מה הלאה.

"חברות בתחומים שרלבנטיים להם הם מוכנים לרכוש, וחלופה נוספת שקיימת על הפרק היא הסכמי הפצה. למשל, ישנה חברה ישראלית שנקראת אקווייז, (שמגבירה את הנצילות במכוני טיהור שפכים - מ.א.) ואשר סימנס העולמית משמשת כמפיצה שלה בארצות-הברית. הרעיון של סימנס הוא לבנות פורטפוליו שיעמיד אותה כמובילה עולמית בתחום פתרונות המים".