לא רק בבנק

לפני שלוש שנים הוקמה חברת ISL – החברה הישראלית למימון השכלה גבוהה, לשם מתן הלוואות חוץ בנקאיות לסטודנטים בשיטת "ליסינג אקדמי": הלוואה שמרביתה מוחזר רק בתום הלימודים וכניסה לשוק העבודה.

מנכ"ל החברה, אבשלום הרשקוביץ, מספר כי הלוואות חוץ–בנקאיות הן שיטה מקובלת זה שנים בחו"ל ובעיקר בארה"ב. 80% מהסטודנטים בבוסטון, לדוגמה, מממנים את שכר הלימוד שלהם בעזרת חברות מימון.

סכומי ההלוואה נעים בין 5,000 ל–25 אלף שקל, הפרוסים על פני שנות הלימוד. אם הסטודנט שילם את שכר הלימוד לפני שהוכר כזכאי להלוואה, יועבר הכסף לחשבון הבנק שלו. לדברי הרשקוביץ, ההלוואה ניתנת ללא ערבים בתהליך פשוט ומהיר - בתום מילוי טפסים פשוטים וראיון עם נציג החברה, ניתן אישור תוך 72 שעות (להוציא חריגים).

ההלוואה ניתנת בשני מסלולים: מסלול צמוד מדד בריבית של 8.5 אחוז, ומסלול קבוע לא צמוד, בתשלומים קבועים ומחושבים על פי ריבית של שנתית של 10.5 אחוז. על פי תנאי ההלוואה בתקופת הלימודים מחזיר הסטודנט עשרות בודדות של שקלים בחודש, ולאחר סיום הלימודים עולה סכום ההחזר ועשוי להגיע ל–200 עד 300 שקל לחודש. את ההלוואות ניתן לקבל בפגישה אצל נציגי החברה הפזורים במוסדות אקדמיים רבים, באמצעות אתר האינטרנט של החברה (www.isl.co.il) או באמצעות מוקד טלפוני. "