צביקה פרידמן: "הגדלנו את שיעור מכירות הוויאמקס הנייח בתמהיל המכירות"

מנכ"ל אלווריון: "אנחנו מעריכים שבתחילת 2007 יהיה לנו מוצר מסחרי של ווימאקס נייד. אנחנו מתכוונים להפוך את החברה לשחקנית משמעותית בשוק הווימאקס הנייד

שנת 2005 לא היתה קלה לחברת אלווריון , שמספקת פתרונות לתקשורת אלחוטית בפס רחב ולרשתות סלולר. ולמרות זאת, החברה סגרה את הרבעון הרביעי של 2005 תוך עמידה בתחזיות, ועם סגירת חלק ניכר מהפער בהכנסות השנתיות לעומת אשתקד.

הפער, שנגרם בעיקר בשל סיום ההצטיידות של מפעילת התקשורת המקסיקנית טלמקס, שרכישותיה תרמו כ-30%-40% מהכנסותיה השנתיות של אלווריון, נסגר בחלקו הגדול.

המשקיעים, כך נראה, מביעים אמון במניה, ואמש, למרות ירידה של כ-0.6% במדד הנאסד"ק וירידה של כ-0.45% בדאו ג'ונס, רשמה המניה עלייה של כ-6.4%. המניה נסגרה במחיר של כ-10.83 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-638.8 מיליון דולר. במסחר שאחרי הסגירה נרשמה עלייה נוספת לרמה של כ-10.85.

במסגרת התחזית קדימה צופה הנהלת אלווריון שברבעון הראשון של 2006, יסתכמו הכנסותיה בכ-46-51 מיליון דולר ושההפסד פרופורמה יעמוד על כ-3-6 סנט למניה. החברה לא סיפקה תחזית להפסד למניה על בסיס GAAP.

מהדו"חות שפירסמה היום החברה עולה, כי הכנסות הרבעון הרביעי הסתכמו בכ-46.5 מיליון דולר, צמיחה של כ-3% לעומת הרבעון הקודם וירידה של כ-17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהירידה בהכנסות מטלמקס.

בשורה התחתונה רשמה אלווריון הפסד על בסיס GAAP בסכום של כ-4.9 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, לעומת כ-5.5 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון הקודם, וכ-6.8 מיליון דולר או 12 סנט למניה ברבעון המקביל. ההפסד פרופורמה הסתכם בכ-3.8 מיליון דולר או 6 סנט למניה, לעומת כ-4.4 מיליון דולר או 7 סנט למניה ברבעון הקודם, וכ-5.4 מיליון דולר או 8 סנט למניה ברבעון המקביל.

בסיכום 2005 רשמה אלווריון הכנסות של כ-195.7 מיליון דולר, ירידה של כ- 3% לעומת ההכנסות אשתקד. כאמור, ב-2004 הניבו המכירות לטלמקס כ-30%-40% מהכנסותיה של אלווריון. ב-2005, עם תום חלק ניכר מההצטיידות, ירדו היקפי הרכישות של טלמקס למיליוני דולרים בודדים.

כתוצאה מכך, ניתן היה לצפות לפגיעה חמורה יותר בהכנסות השנתיות של החברה. לכן, ירידה של כ-3% בלבד בהיקפי ההכנסות השנתיים היא חדשות טובות. החברה מדווחת, כי בנטרול ההכנסות מטלמקס ב-2004 וב-2005, נרשמה צמיחה שנתית של כ-20%.

בשורה התחתונה רשמה אלוריון הפסד שנתי על בסיס GAAP של כ-13.6 מיליון דולר או 23 סנט למניה, לעומת רווח של 900 אלף דולר או 1 סנט למניה ב-2004. ההפסד השנתי פרופורמה הסתכם בכ-7.8 מיליון דולר או 13 סנט למניה, לעומת רווח של כ-15.1 מיליון דולר או 24 סנט למניה ב-2004.

תזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם כ-7.2 מיליון דולר. סעיף זה מוסבר ברכישות שהחברה ביצעה לצורך ביצוע פרויקט, שההכנסות ממנו יגיעו רק ברבעונים הבאים.

מדובר בפרויקט עבור לקוח חדש בשם Outrener, שהינו מפעיל תקשורת קווית וסלולרית שפועל בטריטוריות צרפתיות שמחוץ לצרפת. כאמור, ההכנסות מעסקה זו מתפרסות על פני זמן. החברה מכרה ללקוח זה מערכות שכבר פועלות באחד מאתרי הלקוח. כעת הורחבה העסקה לאיזורים נוספים.

עם פרסום התוצאות אמר צביקה פרידמן, מנכ"ל אלווריון, כי "אנחנו מרוצים שחידשנו את הצמיחה הרבעונית. במהלך הרבעון חל גידול במכירות מוצרי גישה אלחוטית רחבת פס, גם בתחום הוווימאקס וגם בתחום המערכות שאינן מבוססות ווימאקס.

"ברבעון הרביעי הגיע היקף המכירות של מערכות הבריזמאקס לכ-10 מיליון דולר. גם פתרונות התקשורת האלחוטית בפס רחב שאינם מבוססי ווימאקס. השיגו ביצועים טובים בתקופה זו, למרות המשך המעבר לווימאקס. אנחנו צופים שפעילות הווימאקס הנייח תמשיך להיות המנוע העיקרי לקראת הצמיחה ב-2006.

"המשכנו לבסס את מיקומנו בשוק עם כמה שחקנים חדשים ומבטיחים שאימצו את הטכנולוגיה שלנו בשלב מוקדם. אנחנו צופים ששוק התקשורת האלחוטית-נייחת בפס רחב ימשיך לצמוח בשנים הבאות. אלווריון ממשיכה לשלוט בכ-30% משוק פתרונות הגישה האלחוטית רחבת הפס".

- איך אתם מתכוננים לקראת הגברת התחרות בתחום הווימאקס הנייד?

"יש לנו כיום דמו של מערכת ווימאקס נייד, ואנחנו מעריכים שבתחילת 2007 יהיה לנו מוצר מסחרי. לאלווריון יש מותג חזק בתחום של הווימאקס הנייח, מוצרים שהוכיחו עצמם בשטח ונתח שוק של כ-30%. אנחנו מתכוונים למנף את היכולות הללו כדי להפוך את החברה לשחקנית משמעותית בתחום הווימאקס הנייד. המערכות שלנו מאפשרות ללקוח שרוכש אותן היום, מסלול התקדמות רציף לעבר הווימאקס הנייד.

"היתרון שלנו מול המתחרים מבוסס על ההבדל שבין מוצר יציב ועובד, לבין המתנה למוצרים של שחקנים חדשים, שלא בטוח שהמוצר שלהם עובד באותה רמת שירות. יש הבדל בין 'לשחק' עם מוצר חדש לבין לאספקת שירות בפועל".

- איך היית מסכם את הרבעון הרביעי?

"במהלך הרבעון הגדלנו את שיעור מכירות הוויאמקס בתמהיל המכירות. אלווריון ממשיכה להיות דומיננטית בתחום הווימאקס עם רוב ההתקנות והניסויים בעולם. הצלחנו למכור ואף להפעיל את הרשת הגדולה של אאוטרנר במארטיניק ובגוודלופ, תוך עמידה במועדי היעד, והרשת כבר עובדת.

"בנוסף, ברבעון הרביעי הודענו על חתימת חוזה חדש עם טלמקס בהיקף של כ-15 מיליון דולר, כשההזמנה הראשונה היא בסכום של כ-7 מיליון דולר. מדובר בחוזה שכולל גם ווימאקס וגם מוצרים שאינם מבוססי ווימאקס. אשר לשנת 2005, במהלך השנה שלחנו ללקוחות כמויות מסחריות גדולות של מכשירי קצה שמבוססים על השבב החדש של אינטל.

"במבט קדימה, אנחנו ממשיכים להשקיע בווימאקס נייח ונייד ומפתחים מערכות שפועלות בתדרים שיאפשרו לנו לפעול במדינות נוספות. לעת עתה הוצאנו מערכת בתדר 3.5 ג'יגההרץ. כעת אנחנו מפתחים מערכות בתדרים של 2.5 ג'יגההרץ, 2.3 ג'יגההרץ, 3.3 ג'יגההרץ ו-3.6 ג'יגההרץ. תדרי 2.5 ו-2.3 ג'יגההרץ, למשל, פופולריים בצפון אמריקה ובאסיה פאסיפיק".

- מה אתם צופים ל-2006?

"אנחנו מאמינים שב-2006 נראה צמיחה בכל אחד מהרבעונים. הניסויים שאנחנו מבצעים כיום צפויים להפוך למכירות במהלך השנה הקרובה. בנוסף, נצא השנה עם מוצר להתקנה עצמית על ידי הלקוח. מוצר זה פותח בפנינו שוק גדול מאוד שעד היום לא פעלנו בו. אנחנו מעריכים שהוא יסייע להיקפי המכירות במהלך 2006.