ה"אקונומיסט" משבח את פישר: "תורם להמשכיות במדיניות הכלכלית בתקופת אי-ודאות"

בסקירה מעודכנת על כלכלת ישראל שפירסמה היום יחידת המחקר של השבועון, היא צופה שהאינפלציה בישראל תישאר נמוכה ב-2006 וב-2007

כלכלני השבועון הבריטי "אקונומיסט" מצפים מבנק ישראל להמשיך לייקר את הריבית, במקביל להעלאת הריבית בארה"ב ולהתגברות הביקושים המקומיים.

כלכלני ה"אקונומיסט" מעריכים, כי בנק ישראל ימשיך במדיניות מוניטרית מרסנת, כל עוד הביקושים במשק יישארו ברמתם הגבוהה, ותימשך מגמת העלייה בריביות בעולם.

הכלכלנים הבריטים חולקים כבוד לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. הם קובעים, כי הנגיד תורם להמשכיות במדיניות הכלכלית, בזמן של התגברות אי-הוודאות הפוליטית ושל עלייה בפרמיית הסיכון.

בסקירה מעודכנת על כלכלת ישראל שפירסמה היום (ה') יחידת המחקר של ה"אקונומיסט", היא צופה פיחות של השקל מול הדולר בשנת 2006, גם בעקבות התחזקות המטבע האמריקני בשווקים הבינלאומיים, ולאחר העלייה בביקוש למטבע חוץ.

אגב, המסר המרגיע שפירסם אתמול (ד') פישר, על חוסנו של המשק, בלם את פיחות השקל מול הדולר, שהיה כבר בכיוון ל-4.75-4.8 שקלים לדולר. שער הדולר ירד בתוך פחות מ-24 שעות ב-0.3%, ולאחר פיחות בשיעור חד של 2.6% מאז נצחון החמאס בבחירות הפלשתיניות.

בתחזית הצמיחה של ישראל אין שינוי. הכלכלנים מאמינים, כי גם האינפלציה בישראל תישאר נמוכה בשנים 2006 ו-2007.

לדברי "אקונומיסט", הסתלקותו של שרון מהחיים הפוליטיים תקשה על מפלגת קדימה לגייס את תמיכת הציבור, כפי שחזו זאת הסקרים עם אריאל שרון. עם זאת, "מפלגת קדימה תקים את הממשלה הבאה, ואהוד אולמרט יהיה ראש הממשלה הבא".

לדברי הכלכלנים הבריטים, כוחו הפוליטי ואמינותו של אולמרט לא יהיו כמו של שרון. לכן לא יוכל לדחוף במהירות את תהליך השלום ויוזמות בטחוניות אחרות, למרות רצונו.