סקירת גיפט: המאזן המסחרי של ארה"ב לא מאיים על הדולר כל עוד קיימות ציפיות להעלאות ריבית נוספות

בעקבות הנתונים על גידול בתעסוקה ועלייה בשכר ההמוצע, הבנק המרכזי האמריקאי יעלה את הריבית על הדולר לפחות עוד פעם אחת במרְץ, עם סיכויים טובים להעלאה נוספת ביוני

בית ההשקעות, גיפט, מביא את סקירתו השבועית על מצב המט"ח.

בבית ההשקעות מציינים כי, הדולר נסחר במגמת התחזקות מול רוב המטבעות המובילים השבוע בשוק המט"ח הבינלאומי, וזאת כתוצאה מפירסום, ביום שישי שעבר, של נתונים חיוביים על שוק העבודה בארה"ב.

בבית ההשקעות סבורים כי, בעקבות הנתונים על גידול בתעסוקה ועלייה בשכר ההמוצע, הבנק המרכזי האמריקאי יעלה את הריבית על הדולר לפחות עוד פעם אחת במרְץ, עם סיכויים טובים להעלאה נוספת ביוני. באופן זה עשויה ריבית הדולר להגיע עד ל-5% באמצע השנה.

שבוע שעבר התפרסם הנתון החודשי על הגרעון במאזן המסחרי בארה"ב, הגירעון המסחרי של ארה"ב הסתכם בחודש דצמבר ב-65.7 מיליארד דולר, גבוה מהתחזיות המוקדמות שחזו גירעון של 64.8 מיליארד דולר.

גיפט טוענים כי, כל עוד השוק מתרכז בציפיות להעלאות ריבית נוספות בארה"ב יידרש נתון הגדול באופן משמעותי מן התחזית על הגירעון המסחרי כדי להסב נזק רציני למעמדו של הדולר. לכן, על אף שיש מקום לראות את הגרעון האדיר כסימן לעתיד שחור לדולר, בשלב זה עדיין קצת מוקדם להספיד את המטבע הירוק.

אירופה

הנתונים הכלכליים אשר התפרסמו השבוע בגוש האירו עדיין משמרים את התרחיש של התאוששות הדרגתית של הכלכלה שם.

גיפט אומרים כי, יש לצפות שבשבועות הקרובים דוברי הבנק המרכזי האירופאי יתחילו להכין את השוק להעלאת ריבית של 0.25% בתחילת חודש מרץ. דבר זה יעניק תמיכה מסוימת לאירו מול הציפיות להעלאות ריבית בארה"ב.

האירו נסחר בטווח טכני צר של 1.2030-1.1930 מול הדולר.

השוק המקומי

לאחר ששער הדולר עלה אל מעל ל-4.72 שקל שבוע שעבר, הגיע תיקון קל בשוק המט"ח המקומי לקראת יום חמישי, שבו נסוג הדולר לרמה של 4.695 שקל, שזו הרמה בה נסחר גם היום.

גיפט טוענים כי, עדיין מוקדם מדי לקבוע כי תם הלחץ לפיחות נוסף של השקל מכיוון שאין עדיין סימנים שאי הוודאות המדינית והבטחונית עומדות להיעלם. להערכתם, דווקא גברו הסיכויים לעלייה במפלס המתיחויות בזירות אלו.

העליה בציפיות האינפלציוניות ל-12 החודשים הקרובים עלו מ-1.7% עד ל מעל ל-2% כתוצאה מפיחותו האחרון של השקל. עובדה זו עשויה לתמוך בהעלאות ריבית נוספות מצד בנק ישראל ולסייע לעיצוב השקל. כעת יש לשער שלדולר תמיכה חזקה בטווח של 4.6850-4.6750 שקל ורמות התנגדות ראשונות ב- 4.7200-4.7050 שקל, מסכמים בגיפט