מנכ"ל דלק נדל"ן איליק רוז'נסקי נחקר במשטרה תחת אזהרה על מעורבתו בפרוייקט "גרנד נטר"

עימו נעצר ראש המועצה האזורית חוף השרון, אהרון בז'רנו * רוז'נסקי נשלח ל-5 ימי מעצר בית * הפרשה עלתה לכותרות בעקבות תחקיר "גלובס" ביוני 2004

ראש המועצה האיזורית חוף השרון ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אהרון בז'רנו, ומנכ"ל חברת דלק נדל"ן הבורסאית, איליק רוז'נסקי, נחקרו אמש (ג') עד שעות הערב המאוחרות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) בבת-ים, בחשד לקבלת ומתן שוחד.

החקירה נוגעת לפרשה שנחשפה בתחקיר של משה ליכטמן ב"גלובס", ביוני 2004. היא עוסקת בפרויקט בנייה במתחם גרנד נטר, הסמוך לאזור התעשייה הדרומית של נתניה.

אמש בוצעו לראשונה מעצרים של חשודים בפרשה, והחוקרים אף פשטו על משרדי המועצה האיזורית חוף השרון והחרימו מסמכים רבים. יחד עם בז'רנו ורוז'נסקי עוכבו לחקירה חשודים נוספים.

בתום חקירתם, שוחררו כל העצורים בתנאים מגבילים. רוז'נסקי שוחרר לחמישה ימי מעצר בית, בערבות עצמית של 100 אלף שקל ובערבות בנקאית של 70 אלף שקל, שיקבל מהחברה. דלק נדל"ן מסרה לבורסה בת"א הודעה בדבר מעצרו.

בתו של בז'רנו, עו"ד אורית בז'רנו-שפירא, ממשרד שטיימן-בן-זקן בנתניה מייצגת את דלק נדל"ן בהסכם רייטנר. בנו של בז'רנו, עו"ד יובל בז'רנו, קיבל במסגרת ההסכם עם דלק נדל"ן את הייצוג הבלעדי בהסכמי השיווק והשכירות של המתחם.

אגודת אדם טבע ודין דרשה היום (ד') להעמיד לדין את בז'רנו ואת מהנדס המועצה, ירדן ערמון, בהקשר לפרויקט גרנד נטר.

במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, טוענת אט"ד, שבז'רנו וערמון עברו על סעיף 48 לחוק התכנון והבנייה, הקובע עונש מאסר למי שנתן היתר בנייה או אישור שלא כדין, ביודעו שהאישור נוגד תוכנית אושרת.

לטענת אט"ד, ההיתר שניתן על-ידי הוועדה המקומית חוף השרון לגרנד נטר אינו היתר להקלה או לשימוש חורג, כי אם היתר בנייה, שעליו להיות תואם לחלוטין את התוכנית שבתוקף.

עוד טוענת אט"ד, שבית המשפט מתח בעבר לא אחת ביקורת על הרשויות, על כך שהן פועלות יחד עם יזמים וקבלנים ומאשרות הקלות הסותרות תוכניות. לדעת אט"ד, יש כאן הזדמנות למצות את הדין באמצעות סעיף זה.

תוכנית המתאר המקומית החלה בכפר נטר, מייעדת את השטח לתעשייה ומתירה הקמת מרתף של קומה אחת בלבד, לשימושי אחסנה וחניה. בפועל נבנו במקום שלוש קומות מרתף, בניגוד לכאורה לתוכנית.

לפני שנה הופקדה בוועדה המחוזית תוכנית אחרת המאפשרת את שלוש הקומות. אט"ד מדגישה, שבניית הפרויקט הסתיימה לפני הפקדת התכנית, ולכן ברור שלא ניתן היה לבנות את המרתפים לאחר שהבנייה העילית הסתיימה. מכאן, שהתוכנית החדשה לא באה אלא לאשר בנייה שכבר בוצעה לפני כן באופן בלתי חוקי.

נזכיר כי ביוני 2004 חשף משה ליכטמן בתחקיר ב"גלובס" נדל"ן את סיפור הפרשה. על פי התחקיר, הוסיפו דלק נדל"ן ואינטרגאמא 15 אלף מ"ר שטחי חניה לפרויקט גרנד נטר ללא היתר, ומבלי שקיבלו על כך אישור מהוועדה המחוזית. זאת בשעה שהיה בידיהם היתר לבניית 22 אלף מ"ר שטחים עיקריים, ועוד 35 אלף מ"ר שטחי שירות בלבד. בתחקיר נחשף, שהחריגה בוצעה בידיעתו ובאישורו של ראש המועצה האזורית חוף השרון, אהרון בז'רנו, שהוא גם יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חוף השרון, שהעניק טופס 4 לחלק מהפרויקט למרות הבנייה החריגה. עוד נחשף, שבנו של בז'רנו, עו"ד יובל בז'רנו, שותף במשרד עורכי דין העורך באופן בלעדי את חוזי השכירות והמכירה בפרויקט גרנד נטר עבור דלק נדל"ן.