חברת מרינה הרצליה תחל בבניית 240 דירות מלון מעל קניון ארנה

היקף המכירות: 80 מיליון דולר; רוכש הדירה ייאלץ להעמיד אותה להשכרה כמחצית השנה לפחות

חברת מרינה הרצליה, בראשות איש העסקים מוטי זיסר וחברת הבנייה תדהר, יחלו בקרוב בבניית שני בניינים הכוללים 240 דירות מלון, מעל קניון ארנה שבמרינה של הרצליה פיתוח. מדובר בהיקף מכירות של 80 מיליון דולר, לפי 4,444 דולר למ"ר בממוצע.

תדהר חתמה לפני כ-4 חודשים על עסקת קומבינציה עם זיסר, לפיה היא תבנה את שני הבניינים בתמורה לכ-50% מהדירות. היקף העיסקה מבחינתה נאמד ב-40 מיליון דולר.

העיסקה עם תדהר מהווה את שלב ב' של פרויקט המגורים במרינה, כאשר בשלב א' נבנו 2 בניינים, 240 דירות, על גבו של קניון ארנה, בצידו הצפוני. בחודשים האחרונים חברת מרינה הרצליה מכרה 15 דירות במגדלים הצפוניים במחיר של 4,000-5,200 דולר למ"ר.

שתי החברות שכרו את שירותיו של האדריכל רני זיס על מנת שיתכנן את שלב ב' של הפרויקט. תדהר תבנה שני בניינים בני 12 קומות, בזויות אשר תאפשר נוף פתוח לים מכל דירה. בהתאם לפסיקת ביהמ"ש, נכון להיום החברות מחויבות לשווק את הדירות, אשר תבננה בשטח ממוצע של 75 מ"ר לדירה, כדירות מלון. קרי, רוכש הדירה ייאלץ להעמיד אותה בשוק הדירות להשכרה כמחצית השנה לפחות.

דירת מלון עשויה להתאים לתושב חוץ, שכן בתקופה שהוא מבקר בישראל תעמוד לרשותו דירת מגורים הסמוכה לים, ובמשך שהותו בחו"ל יזכה לדמי שכירות בגין השכרת הדירה.

נכון להיום, התוכנית נדונה בוועדה המקומית לפני הוצאת היתר בנייה, ונראה שרק בעוד חצי שנה יתקבל היתר שכזה. הבנייה צפויה להימשך כשנה וחצי, בעלות גבוהה יחסית של כ-1,300 דולר למ"ר. העלות הגבוהה נובעת מהצורך להקים בבניינים מתקנים מיוחדים דוגמת בריכה, חדר כושר ולובי מפואר, העתידים לשרת את אורחי המלון ודייריו. לפרויקט כולו חניון תת-קרקעי משותף.

מרינה הרצליה ותדהר צפויות בקרוב לבחור באחת מרשתות ניהול המלונות אשר תנהל את הבניינים. חברת הניהול צפויה לגבות דמי ניהול של 3.5 דולר למ"ר.