שותפות מרינה אשקלון תקים עם אלעזרא קניון בשטח 9,000 מ"ר במרינה

עלות הבנייה - 12 מיליון דולר, במסגרת עסקת קומבינציה

שותפות מרינה אשקלון, בשליטת מוטי זיסר, תקים ביחד עם איש העסקים אלי אלעזרא קניון בן 9,000 מ"ר במרינה של אשקלון. הקרקע נמצאת בבעלות מרינה אשקלון, ואלעזרא יבנה את הפרויקט בעלות של 12 מיליון דולר במסגרת עיסקת קומבינציה, אשר שיעורה אינו נמסר.

המשנה לנשיא אירופה ישראל, אמיר פישלר, אמר ל"גלובס", כי עד כה שווקו 60% מהשטחים בקניון, והצפי הוא להכנסות שנתיות של 2.2 מיליון דולר. למגרש זכויות בנייה נוספות למסחר, בשטח של 17 אלף מ"ר עיקרי, ועוד 17 אלף מ"ר של שטחי שירות. פישלר הוסיף, כי בשל תנאי השוק השוררים כיום באשקלון זכויות הבנייה לא תמומשנה בתקופה הקרובה.

אלי אלעזרא רכש לאחרונה את השליטה בחברת הביטוח של קבוצת הכשרת היישוב (84%) מידיה של משפחת נמרודי, בתמורה ל-212 מיליון שקל. אלעזרא, שמחזיק מעתה בשליטה בשלוש חברות מרכזיות בענפי הנדל"ן, הליסינג והביטוח, הוא רואה חשבון ומשפטן בהשכלתו. אלעזרא פרץ לתודעה העסקית בישראל בשנת 2002, כשרכש מדיסקונט השקעות את חברת הליסינג אלבר בתמורה ל-280 מיליון שקל. את רכישת אלבר מימן אלעזרא באמצעות חברת הנדל"ן אפרידר, אותה רכש ב-2001 מידי המדינה בתמורה ל-80 מיליון שקל, דרך בנק לאומי. קודם לרכישת אלבר היה אלעזרא מוכר בעיקר בדרום הארץ.

בשנת 1989 הקים אלעזרא את החברה הכלכלית לאשקלון, וב-1993 נבחר לשמש כממלא מקום ראש העירייה, אך אז פרש לעולם העסקים עם כמה משקיעים בעיקר בתחום הנדל"ן. בשנת 1995 הקים את אלעזרא את יוזמה והשקעות, שנמצאת בשליטתו המלאה.