ג'קי מצא ממנה

אלי דויד, מנכ"ל יפנאוטו, מתכנן לפתוח את אירועי הספורט המוטורי הישראלי במרוץ ראלי סובארו * מנכ"ל הבנק הבינלאומי לשעבר, שלמה פיוטרקובסקי, אמור להעיד השבוע בתיק הפלילי זאבי-בזק * וג'קי מצא, מנהל רשות המסים, יודיע בקרוב על סבב מינויים חדש ברשות

אלי דויד מתכנן

* אלי דויד, מנכ"ל יפנאוטו, מתכנן לפתוח את אירועי הספורט המוטורי הישראלי במרוץ ראלי סובארו. לצורך העניין יגיע לארץ אלוף מרוצי הראלי של סובארו, פטר סולברג, שמוכר יותר בכינוי "הוליווד". סולברג יגיע לארץ ב-21 באפריל וישתתף באירוע שיתקיים בבקעת הירדן. הוא ינהג במכונית הראלי החדשה של יובל מלמד, נהג הבית של סובארו בישראל. למי שלא יודע, מדובר באימפרזה STI מדגם SPEC C.

סולברג נולד ב-8 בנובמבר 1974 בנורבגיה, והוא מוביל היום את צוות הראלי של סובארו בעולם. ב-98' הוא זכה בתואר אלוף נורבגיה, וב-2002 זכה במקום הראשון בראלי בריטניה. בסך הכול מחזיק סולברג כיום ב-13 ניצחונות, והוא מחזיק בתואר אלוף העולם לשנת 2003. ב-2004 הוא ניצח בחמישה מרוצים וב-2005 בשלושה.

שלמה פיוטרקובסקי יעיד

* מנכ"ל הבנק הבינלאומי לשעבר, שלמה פיוטרקובסקי, אמור להעיד בתיק הפלילי זאבי-בזק, ביום חמישי הקרוב. עדותו של פיוטרקובסקי היא אחת החשובות בתיק, והיא מושכת התעניינות רבה מאחר שעד משמעותי קודם, מנכ"ל פיבי שוויץ לשעבר, דוד נוחימובסקי, העיד כי ידע שמאחורי המימון של גד זאבי, עומד מיכאל צ'רנוי, והוא אף דיווח על כך לפיוטרקובסקי. האחרון מצידו, לא עשה דבר מלבד לשאול את זאבי בעניין זה, ולהסתפק בתשובתו השלילית.

נוחימובסקי העיד גם, כי נדהם לנוכח העובדה שלא נעשתה כל פעולה מצד פיוטרקובסקי בעקבות המידע. בתיק מואשמים זאבי וצ'רנוי, כי רימו את הרשויות ואת הבנקים, בכך שלא גילו כי צ'רנוי עומד מאחורי ההון העצמי של זאבי, ששימש אותו לרכישת מניות בזק לצד הלוואת הענק שנטל מהבנקים. על רקע זה, עדותו של פיוטרקובסקי מסקרנת במיוחד. (הדס מגן)

ג'קי מצא צריך

* ג'קי מצא, מנהל רשות המסים, צריך לאייש בקרוב תקנים רבים ברשות. מצא אמנם עדיין לא הודיע פורמלית, אך זה סבב המנויים המסתמן ברשות: מנהל פשמ"ג (פקיד שומה למפעלים גדולים) גידי בר זכאי ימונה לסמנכ"ל לעניינים מקצועיים; מנהל המחלקה המקצועית משה אשר ימונה למנהל פשמ"ג; פקיד שומה 5 שמואל בוברוב ימונה לראש מינהל ארגון וכוח אדם; ודורון ארבלי, מנהל חקירות מע"מ חיפה, ימונה לראש מחלקת החקירות, במקומו של יום טוב זוהר ז"ל, שנפטר בפתאומיות לפני כשלושה שבועות. אגב, סגנית פשמ"ג, רונית בר, פורשת לשוק הפרטי. (הדס מגן)