ביהמ"ש: רמי לוי שיווק השקמה ימשיך להפעיל את הסופרמרקט במבשרת ציון

דחה את בקשת הריבוע הכחול לחידוש צו המניעה זמני המונע מרמי לוי מלהפעיל את הסופרמרקט

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (ג') בקשה של הריבוע הכחול אשר ביקש לחדש צו מניעה זמני המונע מרמי לוי שיווק השקמה מלהפעיל את הסופרמרקט שהקים במבשרת ציון.

הסופרמרקט הוקם בסמוך לסופרמרקט שמפעיל הריבוע הכחול. מאז הקים רמי לוי את חנות המרכול, מנהלת הריבוע הכחול מהלכים משפטיים שמטרתם הייתה למנוע את פתיחת הסופרמרקט ללא רישיונות מתאימים. בסופו של דבר נפתח הסופרמרקט ללא רישיונות, אך הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והמועצה המקומית מבשרת ציון, הסכימו להמשך הפעלתו של המרכול וכתוצאה מכך בוטל צו המניעה הזמני שהיה קיים כנגד רמי לוי.

בהמשך התברר, כי רמי לוי לא הצליח לקבל את הרישיון האמור ובעקבות כך הגישו המועצה המקומית והוועדה המקומית, כל אחת בנפרד, כתב אישום כנגד הסופרמרקט המופעל על ידי רמי לוי. בשלב זה ביקשה הריבוע הכחול לחדש את הצו הזמני שבוטל בעבר.

השופט משה גל כותב, כי הוא עד לתופעה בוטה למדי שבה אחד הצדדים (רמי לוי שיווק השקמה), מנצל בציניות את ההליכים המשפטיים כדי לעשות בסופו של דבר חוכא ואטלולא מהחוק ומהמשפט. הוא מבטיח הבטחות כזב שמלכתחילה לא התכוון לקיימן, ולא מן הנמנע שאף עלה בידו לשכנע הוועדה המקומית לתת לו אישור זמני להפעלת המרכול, למרות שבפועל לא נראה כי היתה אפשרות סבירה מבחינתו לעמוד בכל התנאים.

עם זאת, החליט גל שלא לחדש את צו המניעה הזמני לאור העובדה, כי מתנהלים הליכים משפטיים בשני בתי משפט בנושא זה וכי הרשויות עמדו בדרישות הנובעות מחוקי רישוי העסקים ודיני התכנון והבנייה. למרות האמור החליט שלא להטיל על רמי לוי הוצאות משפט.

גל מציין, כי הוא מקווה שהרשויות תפעלנה בנחישות ובנחרצות כדי להאיץ ברמי לוי לקבל בסופו של דבר את הרישיונות ובכך תוגשם תחרות עסקית אמיתית וראויה. אם לא יעלה הדבר בידי רמי לוי ראוי שהרשויות תפעלנה לסגירת העסק המתנהל באופן בלתי חוקי. (בש"א 302/06).