סולבר מתקשה להתאושש מהתחרותיות הגוברת: פירסמה אזהרת רווח לרבעון הרביעי

החברה צופה כי תרשום הפסדים דומים ואף גבוהים מאלו של הרבעון השלישי * החברה חתמה על הסכם עקרונות להלוואה מטנא ושמרוק

חברת סולבר פירסמה הבוקר אזהרת רווח לרבעון האחרון של 2005 לפיה היא צופה כי הפסדיה ברבעון יהיו דומים ואף גבוהים מאלו שהיו ברבעון השלישי של השנה.

ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה הפסד נקי של 19.31 מיליון שקל, כשהכנסותיה רשמו ירידה לעומת הרבעון השני והסתכמו ב-105.41 מיליון שקל.

סולבר הודיעה כי היא צפויה לרשום בדו"חותיה הפסדים בגין מהלכי הבראה, בין היתר בעקבות פרישת המנכ"ל, מיכה הררי, ועובדים אחרים בחברה וכן בגין מחיקת פעילויות והשקעות.

נזכיר כי החברה דיווחה בסוף ינואר על תהליך התייעלות במסגרת פיטרה 50 מתוך 250 עובדי החברה. העלות המיידית של פיטורי עובדים אלה מוערכת ב-500 אלף שקל. כמו כן הושעו ההשקעות בציוד, ומתקיימים מגעים עם ספקי החברה לשיפור תנאי הרכש.

ההרעה בעסקי סולבר בשנתיים האחרונות מיוחסת בעיקר לשינוי בסביבת הפעילות של החברה, כשבעיקר מכוון הדבר לירידה החדה במחירי פולי הסויה בשנה האחרונה, ששחקה את הכנסותיה ואת שיעורי הרווחיות.

עוד דיווחה היום החברה חתמה על הסכם עקרונות עם חברת טנא ושמרוק לפיהן ילוו המשקיעים 69 מיליון שקל לסולבר תמורת אג"ח להמרה לכמות של 8.625 מיליון מניות.

במסגרת ההסכם נקבע כי במידה ועד תום תקופת ההמרה לא תוחזר ההלוואה במלואה כל 8 שקל ע.נ. של אג"ח שלא נפרעו יומרו למניה אחת של סולבר.

בנוסף יוקצו למשקיעים 862.5 אלף מניות תמורת 6.9 מיליון שקל.

במידה וימומשו כל כתבי האופציה והאג"ח של המשקיעים סך ההחזקות שלהם בחברה יגיעו לכ-43.6% מהון המניות המונפק והנפרע של סולבר.