עופר מנירב כועס

ממה נעלב עופר מנירב, נשיא לשכת רואי החשבון * מדוע עו"ד גבי הייק ממשרד זליגמן לא ישן כבר כמעט שבועיים * ומה עשה פיני כהן, מנכ"ל אפריקה-ישראל, במנילה הרחוקה

גבי הייק ער

* עו"ד גבי הייק, שותף שוק ההון במשרד זליגמן, לא ישן כבר בערך שבועיים: הייק סיים בימים אלה הכנת שלושה תשקיפים גדולים - של הכשרת היישוב, אאורה וגינדי, שמובלת כיום על ידי דור ההמשך של הקבלנים הוותיקים. התשקיפים ילוו הנפקות בהיקף צפוי של 300 מיליון שקל - הכשרת היישוב בהיקף של 200 מיליון שקל, ושתי האחרות - 50 מיליון שקל כל אחת. תשקיף הכשרת היישוב הוא אולי המעניין מכולם, שכן הוא חושף פרטים על מעריב. גם תשקיף אאורה מעניין, בשל העלייה הגדולה בשערי מניות החברה בחודשים האחרונים.

שלשום, כשסוף סוף סיים להכין את שלושת התשקיפים, הייק סגר ברגע האחרון עסקת החלפת בעלי מניות במאגמה. הייק מלווה חברות ישראליות בהנפקות בישראל ובחו"ל. בין היתר הוא משמש כיועץ משפטי בתחום שוק ההון של אורמת, אוסיף ואינספייר. (הדס מגן)

עופר מנירב נעלב

* נשיא לשכת רואי חשבון, עופר מנירב, נותר ג'ינג'י באופיו למרות שלא נותרה לו יותר מדי ג'ינג'יות פיזית. מדי פעם זה קופץ לו, ולא תמיד ברור על מה יצא הקצף. הנה דוגמה טרייה. לפני מספר שבועות פנה מנירב לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, וביקש שלא יעלה את הריבית לפחות עד הבחירות.

מנירב טוען, שלמחרת פנתה אליו מזכירתו של פישר וביקשה לדעת בשמו, האם מכתבו נשלח כאזרח פרטי או כנשיא הלשכה. "עצם העלאת השאלה אינה במקומה ומצביעה על חוסר רגישות וניסיון מרומז להטיל דופי במי שנבחר על-ידי ציבור של אלפי חברים למלא את תפקיד נשיא הלשכה", כתב בזעם מנירב לפישר. "בעצם השאלה יש כדי ליצור רמזים מכוערים שמא אני מנסה לעשות שימוש לרעה בתפקידי ומעמדי ובעקבותיהם להטיל דופי אישי בי וביושרי".

מנירב אומר, שבתגובה למכתב התקשר אליו מנהל לשכתו של פישר, התנצל והבהיר שהפנייה לא נעשתה על דעתו של הנגיד. ובא לציון גואל. (איתמר לוין)

פיני כהן קופץ

* פיני כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, קפץ למנילה כדי להשתתף בטקס חנוכת בניין המשרדים הראשון בפארק תעשיית טכנולוגיות המידע בו שותפה החברה. בדרך גם הונחה אבן הפינה של הבניין השנייה. את הפארק התעשייתי מקימה CPI, שאפריקה ישראל רכשה 40% ממנה בחודש שעבר.

בסופו של הפרויקט יוקמו 14 בניינים נוספים שעתידים להיבנות בפארק בשנים הקרובות, על שטח של 170 אלף מ"ר. כהן מבטיח להרחיב את פעילות החברה במזרח אסיה.

שיתוף פעולה עם "טלקום 2006"

* מארגני תערוכת "טלקום 2006" חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עם עיתון "גלובס", במסגרתו "גלובס" יהיה אחראי על ניהול כנס הטלקום המרכזי שיתקיים במסגרת התערוכה. עלות ארגון הכנס מוערכת ב-750,000 שקל.

כנס "טלקום 2006" הינו אחד מהכנסים הגדולים במזרח התיכון בתחום התקשורת וההיי-טק והשנה ישתתפו בו בכירים מ-IBM, נורטל, בריטיש טלקום, גוגל, מוטורולה, שרי תקשורת מ-20 מדינות ואורחים נוספים.