250 עובדי המינהל בפרקליטות המדינה פתחו בעיצומים

מוחים על סירוב משרד האוצר להעניק להם תוספת כוננות

250 עובדי המינהל בפרקליטות המדינה פתחו החל מאתמול (ד') בעיצומים. העובדים אינם מקבלים קהל בכל הפרקליטויות ברחבי הארץ, אינם מפעילים את המענה הטלפוני, שירותי המזכירות אינם מתנהלים כתקנם, וכן השירות לשוטרים המגיעים לעיין בתיקים. כל העובדים יסיימו את עבודתם בשעה 12:00 ואין כונניות ותורנויות אחה"צ.

העובדים מוחים על סירוב משרד האוצר להעניק להם תוספת כוננות. "עובדים רבים נאלצים להישאר בכוננות כדרישת הנהלת המשרד, אולם אינם מתוגמלים על-כך", אומר עזרא לוי, יו"ר הוועד הארצי של עובדי משרד המשפטים. "לעומת זאת, עובדים במשרדי ממשלה אחרים, כמו אגפי ארגון או משאבי אנוש מקבלים את התוספת".

כמו כן, דורשים העובדים להשוות את דרגות שכרם לזה של עובדי בתי-המשפט. עניין נוסף שבמחלוקת הוא תוכנית הנהלת המשרד לחברות ניהול במשרד המשפטים. העובדים טוענים שיישומה של התוכנית ללא הידברות עמם, יכול להביא לתוצאה חמורה של מאות מפוטרים. לדברי לוי, העובדים מוחים גם על הסחבת שנוקט האוצר במו"מ עמם בעניינים אלה.

באוגוסט 2005 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במשרד. באמצע ינואר השנה נקטו העובדים בעיצומים של יום אחד, אך הפסיקו אותם לאחר שנציגי מנכ"ל המשרד והפרקליטות הבטיחו להם לפתור את הסכוך עם האוצר. אולם עד עתה, טוען לוי, התנהלה רק פגישה אחת עם מ"מ הממונה על השכר באוצר, יעקב מועלם, שלא הניבה תוצאות. פגישות נוספות שנקבעו נדחו בסיבות שונות ומשונות.

העובדים מאיימים להחריף את העיצומים בשבוע הבא עד כדי שביתה.