ביהמ"ש לתעבורה בי-ם בביקורת על המדינה: לא ברור לבעלי מוסכים איזה עבודות ביכולתם לבצע

הרשיע את מוסך אוטוויק מרכזי מירושלים משום שעסק בחשמלאות רכב מבלי שהיה לו רישיון לכך

ביהמ"ש לתעבורה בירושלים הרשיע את מוסך שירותי הרכב, אוטוויק מרכזי, מירושלים, בעבירה של אי-קיום חובת רישיון, משום שעסק בחשמלאות רכב בלי שיש לו רישיון לכך.

כתב האישום הוגש ע"י משרד התחבורה בעקבות תלונת לקוח על שירות שקיבל במוסך. הלקוח טען, שהמוסך אינו מבין בסוג השירות שנתן והתקלה לא תוקנה כראוי גם אחרי מספר רב של טיפולים.

בכתב האישום בדק השופט, אברהם טננבוים, את השאלה האם העבודה שביצע המוסך, בדיקת טעינה והחלפת אלטרנטור, היא מסוג העבודות שמוסך מכונאות רכב רשאי לבצע.

טננבוים ציין, כי לפי חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, מי שפעל בעניין הדורש רישיון או היתר בלי רישיון או היתר בתוקף - דינו מאסר עד שלוש שנים.

טננבוים ציין, כי בימים אלה יש עבודת מטה של המדינה על החלוקה המקצועית, כשהמגמה היא לצופף ולחבר חלק מהמקצועות. בין היתר הכוונה היא למזג בין מכונאות רכב, חשמלאות רכב ומיזוג אוויר לתחום מקצועי אחד.

טננבוים קבע, כי הרשות הנותנת את הרישיון היא המוסמכת לקבוע איזה תיקון שייך למכונאות רכב ואיזה לחשמלאות רכב. נקבע שבדיקת טעינה והחלפת אלטרנטור היא פעולה של חשמלאות רכב.

טננבוים הוסיף, כי המצב בתחום אינו ברור ובעלי מוסכים עצמם אינם יכולים לדעת מה ביכולתם לעשות ומה לא. טננבוים זיכה את המוסך מעבירות של העדר פירוט בחשבונית וקבלת דבר במירמה. (תח"ת 150/04).