אסון ורסאי: פל-קל רוצה לנכות מס בגין ייצוגו של הבעלים אלי רון בהליך הפלילי

מבקשת לקבוע כי ניכוי המס ייעשה לאחר הכרעת הדין בהליך הפלילי, כך שאם רון יזוכה או יורשע - יותר לה לנכות את מלוא מס התשומות

חברת פל-קל הנדסה, שבשליטת אלי רון, ערערה לביהמ"ש המחוזי בת"א על החלטת מע"מ, כי לא תוכל לנכות מס תשומות בגין הוצאות משפטיות עבור ייצוגו של רון, במסגרת ההליך הפלילי שמתנהל נגדו, בנוגע לאסון ורסאי.

לדבריה, באמצעות עוה"ד דורון רוזנברג וקרן צמח, היא מוציאה מיליוני שקלים על ניהול הגנתה והגנת בעליה, בהליכים המשפטיים בכלל, הנוגעים לתביעות האזרחיות הרבות בכל הנוגע ליישום שיטת הפל-קל, ובהליך הפלילי בפרט.

מנהל מע"מ סירב להכיר בניכוי מס תשומות בגין ההוצאות המשפטיות שהוצאו לצורך ניהול ההליך הפלילי, בנימוק כי הוצאתן נועדה לצורך הגנה על חירותו ושמו הטוב של רון, ומשכך, אין לראות בהם הוצאה לצורכי עסקיה של פל-קל.

החלטת המשיב שגויה, נטען, כי מדובר בהליך פלילי נגד רון בגין השימוש בשיטה, דהיינו בעקבות פעילותה השוטפת של פל-קל. לדבריה, פעילותה בוצעה בתקופה בה השיטה היתה מאושרת לשימוש, לפיכך גם לא התקיימו אצל רון מחשבה וכוונה פלילית הדרושות להוכחת עבירת ההריגה שבאישום.

על כן מבקשת פל-קל לקבוע כי ניכוי המס ייעשה לאחר הכרעת הדין בהליך הפלילי, כך שאם רון יזוכה או יורשע - יותר לה לנכות את מלוא מס התשומות. (ע"ש 1071/06).