טלדטה עשויה לשוב להיות ציבורית: נפגשה עם חתמים לבדוק גיוס של 40-50 מ' ד' בלונדון או נאסד"ק

ל"גלובס" נודע כי החברה נפגשה באחרונה עם מספר בתי השקעות, מתוך כוונה לבדוק אפשרות של הנפקה ברבעון השלישי של 2006

השיפור בחברת טלדטה נטוורקס (Teledata Networks) מוביל את בעלי מניותיה ומנהליה לחלום על הנפקה. ל"גלובס" נודע כי החברה נפגשה באחרונה עם מספר בתי השקעות, מתוך כוונה לבדוק אפשרות של הנפקה ברבעון השלישי של 2006. התוכנית של החברה כרגע היא לגייס 40-50 מיליון דולר בלונדון או בנאסד"ק, ובשבועות הקרובים היא תתחיל ב"תחרות היופי" המפורסמת בין הבנקאים. בחברה העדיפו שלא להגיב לידיעה.

יש לציין כי טלדטה כבר נסחרה בעבר בוול סטריט, בין השנים 1992-1998 עד שנרכשה על ידי ADC האמריקנית. מאחר שמרבית הלקוחות של החברה אינם אמריקנים אלא בשווקים המתעוררים, נראה כי האופציה המועדפת על טלדטה היא לקיים את ההנפקה בלונדון.

טלדטה נטוורקס, היא חברה פרטית של קבוצת קרדן הנסחרת בבורסת היורונקסט ושל אלרון , והיא מנוהלת מאז שנת 2000 על ידי אמנון אונגר. החברה מספקת מוצרים מתקדמים לגישה ופתרונות הדור הבא, עבור חברות טלקום וספקיות שירותי תקשורת, והיא מציינת כי יש לה בסיס התקנות של מיליוני קווי תקשורת ביותר מ-50 מדינות. ההערכות הן, כי ההכנסות שלה ב-2005 היו 55-60 מיליון דולר וכי ב-2006 הן יטפסו לכיוון ה-70-75 מיליון דולר.

כל כך הרבה שינויים ותמורות היו בטלדטה בשנות פעילותה, שקשה אפילו למנות אותם. היא נוסדה ב-1981 והונפקה בארה"ב ב-1992 כאשר גייסה 26 מיליון דולר. היא התכוונה לפתח מוצרים שונים, אך לא הצליחה לעשות כן ונשארה שנים ארוכות עם מוצר אחד, המאפשר להכניס יותר קווים בתשתיות התקשורת הקיימות. בהמשך הספיקה החברה להחליף בעלי בית, כאשר פולאר (פועלים השקעות אז) מכרה את השליטה לדוברת-שרם. היה גם ניסיון למכור אותה לחברות גדולות אמריקניות ול-ECI בישראל, ובסופו של דבר גם זה לא קרה. ב-1998 רכשה את טלדטה ADC, הפכה אותה ל-ADC ישראל ומחקה אותה ממסחר.

המצב לא היה פשוט בחברה, וב-2004 הועברה הבעלות לחברת ההשקעות קרדן תמורת סכום סמלי שלא פורסם (50.01%), וביתר האחוזים החזיקו העובדים. במחצית הראשונה של 2005, גם אלרון ואינפיניטי (FBR) השקיעו בחברה 19 מיליון דולר ביחד. הייתה זו אחת ההשקעות הגדולות שביצעה אלרון, שנשיאה הוא דורון בירגר, בשנים האחרונות. ל-ADC יש אופציות לרכוש בחזרה חלק מהמניות. בין הלקוחות הגדולים של טלדטה: דויטשה טלקום, טורק טלקום, בלגקום, ברזיל טלרום, טלפוניקה ובזק .