לקראת הבחירות בסוף החודש: לא פחות מ-31 רשימות יתמודדו על 120 המנדטים

מתוכן רק 13 מיוצגות בכנסת היוצאת * 7 מהרשימות הלא מיוצגות התמודדו בבחירות קודמות אך לא עברו את אחוז החסימה

לא פחות מ-31 רשימות יתמודדו על 120 המנדטים בבחירות לכנסת ה-17. מתוכן רק 13 מיוצגות בכנסת היוצאת, אחרי הפילוגים והמיזוגים האחרונים. ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הבוקר (ו') את קובץ הרשימות ואותיות הזיהוי כפי שאושרו סופית אתמול, לאחר שמיעת הערעורים.

5 רשימות מדגישות את העומד בראשן (לפי סדר הופעתן בפרסום הוועדה) עמיר פרץ בעבודה; אברהם פורז בתנועה החילונית-ציונית שפרשה משינוי; אהוד אולמרט בקדימה; בנימין נתניהו בליכוד; ומוחמד כנעאן במפלגה הערבית הלאומית (רשימה חדשה).

המפד"ל שהתמודדה בעבר בנפרד מופיעה ברשימה משותפת עם האיחוד הלאומי, אשר פרק את השותפות שלו עם ישראל ביתנו, רשימת אביגדור ליברמן שרצה בנפרד. אחמד טיבי (התנועה הערבית להתחדשות) אשר רץ בבחירות הקודמות עם חד"ש הקומוניסטית, הצטרף הפעם לרע"מ של התנועה האסלאמית. רשימת יהדות התורה החרדית שהתפלגה לפני כשנה לשני מרכיביה (אגודת ישראל ודגל התורה) חזרה והתאחדה מחשש שכל פלג לא יעבור את אחוז החסימה החדש (2%).

7 מהרשימות הלא מיוצגות התמודדו בבחירות קודמות אך לא עברו את אחוז החסימה.

גופים לא חדשים שהיו מיוצגים אך נעדרו מהכנסת היוצאת ושוב מנסים את מזלם הם צומת (בעבר של רפול איתן) וחרות (של מיכאל קליינר, בעבר ליכוד). קליינר קיבל אתמול את אותיות ההיכר שלו (נץ) לאחר מאבק בוועדת הבחירות. מתמודדים זוטרים וותיקים אחרים הם גיל של הגמלאים; צדק לכל רע"ש; עלה ירוק; והירוקים.

מלבד הגמלאים עש עוד 4 רשימות עם שלט חברתי מובהק: לחם; עוז לעניים; המפלגה למלחמה בבנקים; ודע"ם מפלגת פועלים. בקטע הפוליטי רצה בנפרד מגוש הימין החזית היהודית הלאומית של ברוך מרזל הכהניסט, ובקוטב הנגדי מתמודד חדש תפנית בראשות עוזי דיין.

ועדת הבחירות פסלה 10 מועמדים (בלי לזהות בשם או מאיזו רשימה): 4 כי לא התפטרו משירות המדינה במועד החוקי; 2 שמתחת לגיל 21; אחד עם כתב הסכמה לא חתום; אחד שלא אותר במרשם האוכלוסין; חייל בשירות חובה; ונער מתחת לגיל 18. 4 מועמדים הסירו את מועמדותם לאחר הגשת הרשימות.