תע"א משקיעה 29 מיליון שקל תמורת 30% מחברת תלתן, הנשלטת על ידי מטריקס

תע"א תקבל אופציה להגדלת חלקה לעד 35% ממניות תלתן, תמורת 7.25 מיליון שקל נוספים

חברת מטריקס דיווחה היום (א') כי חתמה עם תע"א על הסכם השקעה ושת"פ אסטרטגי, במסגרתו תשקיע תע"א בחברת תלתן, הנשלטת על ידי מטריקס, סך של 28.75 מיליון שקל.

בתמורה להשקעת תע"א, יוקצו לה מניות בהיקף של 30% מההון המונפק והנפרע של תלתן וכן אופציה להגדלת חלקה לעד 35% ממניות תלתן, תמורת 7.25 מיליון שקל נוספים.

השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך הרבעון השני של השנה, בתנאי שיתקבלו האישורים הרלוונטים מהרשויות.

ההסכם שנחתם כולל מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי בין תע"א ותלתן שיבוא לידי ביטוי בפרויקטים משותפים שמטרתם לפתח פתרונות שיוצעו על ידי החברות לשווקים בישראל ובחו"ל.

עם השלמת העסקה ידוללו מניותיה של מטריקס בתלתן ל-38% מהון המניות של תלתן. ההשקעה של תע"א מבוצעת לפי שווי של 94 מיליון שקל לאחר הכסף.

תלתן מתמחה בפיתוח ואספקת פתרונות וויזואליזציה מתקדמים בתחום השו"ב (שליטה ובקרה) הטקטי והמודיעין החזותי ובתחומי הסימולציה למטוסים, מסוקים, מזל"טים ומערכות נשק. החברה מעסיקה כ-100 עובדים.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר עם הודעת החברה כי, "אנחנו מרוצים מאד מהמהלך, ומעצם השותפות עם התעשייה האווירית. החלטת התעשייה האווירית להשקיע בתלתן היא ביטוי לאמון בחברה והכרה בעליונותם של מוצריה בתחום ההדמיה החזותית ליישומים ביטחוניים".

"בשנה האחרונה קיבלנו לא מעט הצעות להשקעה בחברה ולהנפקתה בבורסה , בשווי גבוה יותר מהשווי לפיו תשקיע התע"א, ובכל זאת בחרנו לקבל את הצעתה של תע"א, כי להערכתנו הערך המוסף ההדדי שיכולות החברות להפיק מההשקעה הוא אדיר. לדעתנו, בטווח הארוך הצפת הערך לתלתן עם תע"א כשותף אסטרטגי תהיה מהירה וגבוהה בהרבה", הוסיף גוטמן.