דמי השכירות למשרדים בפיליפינים צפויים לעלות זו השנה השנייה ברציפות, בעקבות עלייה בביקוש למרכזי שירות לקוחות (call centers), כך חוזה יועץ הנדל"ן ריצ'ארד אליס. אחוז המשרדים הבלתי מושכרים ירד ל-4.9% ברבעון האחרון של השנה הקודמת, לעומת 5.4% ברבעון השלישי - מסר ג'ואי רדובן, מנהל מחלקת מנילה בחברה האמריקנית לשירותי נדל"ן.
"דמי השכירות במקאטי - רובע העסקים במנילה, עלו ב- 4.5% ל-575 פזו (11 דולר ארה"ב) למטר מרובע". "העלייה נובעת בעיקר עקב היצע מצומצם של נדל"ן משרדי ב-2006. אני בטוח שבעלי הנדל"ן ישמחו על כך מאוד",סיכם.
הסיבה המרכזית לביקוש הגובר, היא התעניינותם של חברות זרות בשוק הפיליפיני בכלל ובמרכזי שירות לקוחות וחברות למיקור-חוץ (outsourcing) בפרט. חברות ענק כמו,Telecare Global Solutions Inc ו- Convergys Corp מרחיבות את פעילותן בפיליפינים בעידודה של אוכלוסיית דוברי האנגלית במדינה. כתוצאה מכך, מספר העמדות טלפן במרכזי השירות צפוי לגדול השנה בכ-50% ל-90,000, אמר רדובן.
"תעריפי השכירות ושיעור המשרדים הפנויים באזורי העסקים העיקריים של המדינה חזרו בשנה שעברה לרמות שלפני המשבר באסיה (97'-98'), בגלל העובדה שחברות מיקור-חוץ הגדילו במידה ניכרת את שטחי המשרדים שלהן", מסר אליס בתחזית לשנת 2006.
"חברות מיקור החוץ יזדקקו לכ-200 אלף עובדים תוך שנתיים-שלוש", הוסיף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.