מדד דנאל: עליה בביקוש לעובדי התשתיות בפברואר בעקבות תקציב הממשלה לפרוייקטים ממומנים על ידה

הממשלה הודיעה כי תקציב 13 מיליארד דולר לפרוייקטים אלו * עלייה של 14.5% גם בביקוש לעובדי היי-טק

עליה בביקוש לעובדי התשתיות בשיעור 16.5% בחודש פברואר לעומת חודש ינואר. כך עולה ממדד דנאל, שערכו כלכלני מחלקת המחקר של חברת דנאל משאבי אנוש. על פי המדד, הביקוש הגדול לעובדי תחום התשתיות נובע מהחלטת הממשלה להקציב לפרויקטים שהיא מממנת למעלה מ-13 מיליארד שקל, להתחלת פרויקטים בתחום הכבישים, סלילת עורקי תחבורה ראשיים ועוד.

לפרויקטים אלה ידרשו עובדים לעבודות של חפירת מנהרות ולעבודות חציבה באזורים הרריים דוגמת ירושלים והגליל. מדובר בפרויקטים שבהם מעורבת מע"צ ובפרויקטים בשיטת P.F.I ו-B.O.T, שהם במימון היזמים לתקופת הפעלה קצובה של 20-25 שנה, מהן נובעות ההכנסות דוגמת הרכבת הקלה בת"א ובירושלים ומנהרות הכרמל.

עוד ידרשו אנשי מקצוע לנושא בניית תחנות הגז הפרטיות המיועדות לייצר גז להפקת חשמל. גם לפרויקטים של הרחבת נמלי הים בחיפה ובאשדוד יידרשו אלפי עובדים לחפירות, מסגרים, רתכים, פחחים, מפעילי ציוד כבד, עובדים כלליים ומאבטחים. הפרויקט יביא עימו ביקוש גם לאנשי המקצועות הטכניים כגון: אנשי הנדסה אזרחית, טכנאים, מהנדסים, שרטטים וחשמלאים.

בענף הבניה צפויה התרחבות של 7%-9% לנוכח התחלות בניה חדשות בחודשים מארס ואפריל. יצוין כי ההתעוררות בביקוש לעובדי התשתיות, ולעובדים בתחום משיקים, נשענת על תחזית משרד האוצר ועל החלטתו להעלות את תחזית הצמיחה במשק בשנת 2006 מ-3.9% ל-4.1%.

מנתוני דנאל עולה, כי לקראת עונת התיירות הצפויה בחודשים מארס ואפריל נרשם ביקוש במקצועות המלונאות של 13.4% בפברואר לעומת ינואר. החג הקרב ובא הביא לעלייה של 7.1% גם בביקוש לעובדים ברשתות השיווק, ולביקוש לדיילים ומקדמי מכירות - 11.3%. מסעדות (כולל טבחים), מלצרים ועובדי ניקיון - 14.9%. בתחום השמירה והאבטחה נרשמה עלייה של 7.2% ועלייה של 5.3% נרשמה בתחום במכירות. לעובדי ההיי-טק נרשם ביקוש של 14.5%. בנוסף, נרשם גידול של 6% בביקוש לעובדי מוסכים. בתחום מדעי החברה וההתנהגות נרשמה עלייה של 3.7%, זאת לעומת חודש ינואר.

יציבות נרשמה במקצועות הביטוח, התעופה, הרפואה ובתחום הנהלת החשבונות. מנגד, נמשך המחסור בעובדי המתכת: רתכים, כרסמים, חרטים ומסגרים. בנוסף, חלה ירידה של 6.1% לביקוש עובדים במקצועות הגרפיקה, לעובדי ייבוא וייצוא - 5.8% וכך גם בביקוש לנהגים - ירידה של 4.3%.