הושגו הסכמות עם עובדי בז"ן: יקבלו תוספת שכר של 10% בחמש השנים הבאות בשל ההפרטה

בנוסף, ישנה הבטחה לתשלום מענק הקמה לפיו יקבלו העובדים 30%-10% ממניות החברה * יקבלו רשת בטחון לשש שנים בעקבות הפרטת החברה

הושגו ההסכמות עם עובדי בז"ן לרשת בטחון לתקופה של שש שנים בעקבות הפרטת החברה. אמש (שני) צוותי המו"מ בראשות סגן הממונה על התקציבים, קובי הבר ויו"ר ההסתדרות עופר עיני הגיעו לסיכומים עקרוניים לגבי עתיד עובדי בז"ן. על פי הסיכומים יקבלו העובדים רשת בטחון לתקופה של שש שנים ותוספות שכר לחמש השנים הבאות בשיעור של כ-10%. בנוסף, ישנה הבטחה לתשלום מענק ההקמה מכוח חוק רשות החברות לפיו יקבלו העובדים 30%-10% ממניות החברה, שווי הטבה זה מוגבל ללא יותר מחמש משכורות. העובדים יקבלו בנוסף מענק חד פעמי בשיעור של 70 אלף שקל בגין הפיצול המיבני.

הממונה על התקציבים במשרד האוצר שניהל את המו"מ מטעם המדינה אמר ל"גלובס", כי "מדובר בהסכם סביר מאוד שיאפשר את המשך המהלך לפיצול והפרטת בתי הזיקוק וכבר בשבוע הבא רשות החברות תפתח את חדרי המידע". הבר מדגיש, כי "התחושה היתה שעובדי בז"ן לא רצו לחבל אלא להבטיח ולדאוג לתנאי תעסוקה לאחר ההפרטה. ההסכם הוא טוב לכל הצדדים ומאפשר גמישות העסקה לבעלים החדשים של בז"ן מצד אחד בעלויות יותר נמוכות, ומצד שני נותן אופק תעסוקתי לעובדים לתקופה מספיקה".

יו"ר ועד עובדי בז"ן אשדוד, יעקב דברה אמר ל"גלובס", כי "העקרונות אמנם גובשו ואנו מברכים על כך. לעובדי בז"ן חשוב הרבה מעבר לתשלומים ולמענקים הבטחון התעסוקתי. מבחינתנו זה לב ליבו של ההסכם ואנו מברכים על כך אם כי יש להדגיש שהדברים אינם סופיים ובשבועות הקרובים נצטרך להגיע לניסוחים אחרונים לקראת חתימה".

יו"ר בז"ן אוהד מראני מסר בתגובה, כי "הגענו להסכם נכון והוגן עם העובדים. ההסכם טוב לכל הצדדים ואני חולק שבחים לעובדי בז"ן, שגילו אחריות רבה במשך כל התהליך ואיפשרו את ההפרטה. אני בטוח שהפרטת בז"ן תהיה טובה לכולם - לעובדים, למשק ולשני בתי הזיקוק".

ההגעה להסכם עם העובדים היא אחת המשוכות האחרונות בדרך להפרטת בז"ן. ההליך למכירת בז"ן אשדוד כבר החל. שש קבוצות מתמודדות על הפרטת בז"ן: פז, דלק, דור אלון שתיגש עם חברת אלון USA. יוסי מימן באמצעות חברת אמפל, קבוצת מנופים וחברת הנפט הרוסית רוזנפט וחברת סונול.