סנאטור ג'והן וורנר: "חברת הנמלים של דובאי תמכור אחזקותיה בנמלים לגורם מקומי בארה"ב"

בסנאט נוצר לובי חזק מאוד נגד ניהול ובעלות על הנמלים על ידי החברה הערבית

סנאטור, ג'והן וורנר: "חברת הנמלים של דובאי החליטה למכור אחזקותיה בנמלים בארה"ב לגורם מקומי". בסנאט נוצר לובי חזק מאוד נגד ניהול ובעלות על הנמלים על ידי החברה הערבית.

ששת הנמלים שתוכננו לעבור לשליטת החברה מדובאי נמצאו עד עתה בשליטת חברה בריטית, פנינסולאר אנד אוריינטאל סטים נאוויגיישן, מלונדון. פורטס וורלד רכשה באחרונה את החברה הבריטית, על כל נכסיה, לרבות הנמלים בארה"ב, תמורת 6.8 מיליארד דולר.

פאנל של הסנאט הצביע אתמול (ד'), כמעט פה אחד, כנגד התכנית למכור לחברה בבעלות דובאי את הזכות לנהל 6 מהנמלים המרכזיים בארה"ב, לרבות נמלים בניו-יורק ובמייאמי, תמורת 6.8 מיליארד דולר. זאת, בניגוד לרצונו של הנשיא בוש.

הוועדה הצביעה על מנת לשנות תקנת הוצאות לשעת חירום, כך שהיא תאסור את חברת Dubai Ports World מנטילת הניהול של הנמלים מחברת Peninsuiar & Oriental Steam Navigation הבריטית.

ההצבעה מהווה התקוממות בקרב רפובליקנים, אשר הצטרפו לדמוקרטים בדחיית בקשתו של בוש לתת אור ירוק לעסקה. רפובליקנים בסנאט האיצו לאמץ גישת "נחכה ונראה", אך כמה מהרפובליקנים, שחששו שהעסקה עשויה להעניק לדמוקרטים יתרון בנושאים של בטחון לאומי, לא שוכנעו.

ההצבעה על החקיקה עשויה להתקיים כבר בשבוע הבא. חוק זה יספק מימון מתמשך לפעילות צבאית בעיראק ואפגניסטן, כמו גם סיוע נוסף לנפגעי הוריקאן.

האיום של בוש להטיל וטו על כל חקיקה שחוסמת את העיסקה נותר בעינו, אמר דובר הבית הלבן, אך הוסיף שמתקיימות שיחות רבות בין הצדדים.

תומכי העסקה טוענים כי האמירויות הערביות המאוחדות, פדרציה של אמירויות שדובאי היא אחת מהן, הייתה בת ברית בעלת ערך במלחמה בטרור, ומזהירים כי ביטול העסקה ישדר מסר כפול המפלה חברות בשליטה ערבית.

מנגד, המבקרים גורסים כי לאמירויות הערביות המאוחדות יש עבר מעורב בכל הקשור לטרור.