הסכמי HOT עם המפיקים: כ-102 אלף ש' לפרק של "טלנובלה בע"מ"

מנספח לתגובת HOT בבית המשפט עולה, כי עבור כל תוכנית של יצפאן ישולמו למפיק כ-26 אלף דולר

במסמכים שצורפו לתגובת חברת הכבלים לבית המשפט, המתייחסת לבקשת במאים ותסריטאים לאסור עליה בצו זמני מניעת שימוש ביצירותיהם, צוין פירוט התשלומים למפיקים בעבור התוכניות "יצפאן", "בטיפול", "טלנובלה בע"מ" ו"מיכאלה".

בין הנספחים שצורפו, הסכם עם חברת וסלי תקשורת והפקות שבניהול דני וסלי ביחס לתוכנית "יצפאן". מההסכם עולה, כי עבור הפקתה ושידורה של כל תוכנית ישולם למפיק סך של 25,850 דולר. בעד שידור חוזר של התוכנית או שידור לקט ישולם למפיק סך הנע בין 1,000-1,500 דולר בגין עלות שכרו של יצפאן. בעד 10 שידורים חוזרים נוספים ישולמו למפיק כ-8,000 דולר עבור כל שידור, סה"כ 80 אלף דולר.

בהסכם ממארס 2004 בנוגע לטלנובלה "מיכאלה" נקבע, כי בעד הפקת כל אחד מפרקי הסדרה תשלם HOT למפיק דני פארן, סך של 99 אלף שקל עבור כל פרק וסה"כ כ-12 מיליון שקל עבור כל 120 פרקי הסדרה. בגין כל שידור חוזר של הסדרה ישולמו למפיק 5,500 שקל לכל פרק.

בהסכם נוסף מינואר 2005, הנוגע לסדרה "טלנובלה בע"מ" נאמר, כי תמורת הפקת הסדרה ישולם למפיק מלוא תקציב ההפקה בסך כ-13.6 מיליון שקל. עבור כל פרק יקבל המפיק 102,300 שקל וסה"כ כ-12.3 מיליון שקל עבור כל פרקי הסדרה. כמו כן יקבל 5,683 שקל עבור כל פרק שישודר בשידור חוזר.

בהסכם עם הבמאי ניר ברגמן מנובמבר 2004 בנוגע לסדרה "בטיפול", נקבע כי עבור כל פרק בסדרה יקבל התסריטאי 4,000 דולר והבמאי יקבל בגין בימוי פרקי התוכנית 3,500 דולר לכל פרק מעשרת פרקי הסדרה. מההסכם מנובמבר 2004 בנוגע לסדרה "בטיפול", נאמר כי תקציב ההפקה הוא כ-5.1 מיליון שקל ובעד כל אחד מפרקי הסדרה ישולם למפיק כ-92 אלף שקל וסה"כ כ-4.55 מיליון שקל עבור כל פרקי הסדרה. בגין כל שידור חוזר של פרק בסדרה ישולם למפיק 5,060 שקל.

כפי שנחשף ב"גלובס", חלק מחמשת התסריטאים שהגישו את התביעה כנגד HOT ובהם אבין, בן-סירה וענבר, קיבלו מ-HOT כ-2.3 מיליון שקל. ממסמך פנימי של HOT עולה, כי אבין קיבלה עבור כתיבת הטלנובלה "מיכאלה" ששודרה ב-HOT תשלום בסך כ-845 אלף שקל. בנוסף, עבור כתיבת הסדרה "משחק החיים" קיבלה אבין סכום של כ-686 אלף שקל. בן-סירה, אחד הכותבים עבור הסדרה היומית "יצפאן", קיבל עבור עונה אחת סכום של כ-650 אלף שקל, ואילו ענבר קיבל עבור כתיבת התסריט של "שרמן בחורף" כ-66 אלף שקל.

מתל"י, חברת התמלוגים של איגודי הבימאים והתסריטאים נמסר עם פרסום הדברים בתגובה: "זהו מצג שווא שרלטני, הבורר קומץ תסריטאים ש-HOT הרוויחה על גבם פי אלף מונים ממה ששילמה להם.

חברת הכבלים טוענת בבהימ"ש, כי מתן הצו כנגד שידור היצירות יגרום לה נזקים של מילוני שקלים שהושקעו בהפקתן.

לדברי HOT, "ייפגעו גם צדדים שלישיים ובראשם ציבור המנויים וכן ציבור היוצרים והמבצעים, שאין להם כל יד ורגל במאבק הבוטה והבלתי ראוי בין HOT לבין חברת התמלוגים תל"י, וכך אף ייפגעו מפיקים שאותם המבקשים נמנעו באופן מודע ומכוון מלצרף לבקשתם ואשר יידרשו לשאת בהשלכות הכספיות של צו המניעה, מאחר והם אלה שגבו מ-HOT סכומי עתק עבור זכות השידור של היצירות".

לטענת HOT, באמצעות עוה"ד ראובן בכר, קומי מאיר והלה פלג, מתן צו המניעה יפגע במוניטין של HOT פגיעה שתקצין ותחריף לאור התחרות הקשה בינה לבין חברת הלוויין YES.

לדברי HOT, הבקשה לוקה בהסתרה של מסמכים מהותיים ואף בטענות שגויות ומטעות, וכי שרשרת הסכמים מסדירה את זכותה של HOT לשדר את היצירות שבבקשה כפי שהדבר נעשה כיום כדין.