כלכלני בנק הפועלים: שוק המניות המקומי נמצא כיום בתקופה מאתגרת

ממליצים לשמר את הרכיב המנייתי עם בחירה של מניות מומלצות ולמעוניינים להגדיל את הרכיב המנייתי לפנות לשווקים הזרים

"שוק המניות מצוי כיום בתקופה מאתגרת", כך כותבים בסקירת סוף השבוע של שוק ההון המקומי כלכלני בנק הפועלים . הם מציינים כי על בשוק קיימת שורת גורמים שצפויים להשפיע עליו בשני הכיוונים.

בצד השלילי מציינים בבנק הפועלים את המשך חוסר הודאות על רקע הבחירות בישראל והנעשה בזירה המדינית-ביטחונית, וכן בנוגע להמשך מגמת העליה בריביות בישראל ובארה"ב בחודשים הקרובים. זאת בנוסף לחשש מפני מימושים נוספים של המשקיעים, כפי שראינו במהלך מרבית חודש פברואר, והחשש מפני ירידות נוספות בשוקי המניות בעולם, שעלולות להשפיע לרעה גם על הבורסה בתל אביב.

בצד החיובי נוקבים בפועלים את התמיכה מכוון הכלכלה, הן מנתוני המאקרו הטובים והן הדוחות הכספיים, שמרביתם צפויים להיות חיוביים. בנוסף, המשך כניסת הכספים הזרים לשוק מעיד על אמונם במניות המקומיות.

בעקבות זאת ממליצים בבנה"פ לשמר כיום את רמת החשיפה למניות המקומיות בתיק ההשקעות ביחס לחודשים האחרונים, עם התמקדות במניות המומלצות על ידי כלכלני הבנק לחיוב מתוך רשימת המניות המסוקרות. ללקוח המעוניין להגדיל את הרכיב המנייתי, בבנק הפועלים מעדיפים השקעה במניות בחו"ל, בפיזור בין השווקים השונים, על מנת להקטין את הסיכון בתיק ההשקעות הכולל.

השוק האג"ח מציינים בבנה"פ כי הם מניחים כי הסיכון הגלום במק"מ לשנה נמוך ביחס לתשואה, ולכן הוא מומלץ להשקעה. ההשקעה בגילונים, טוענים בפועלים, מצטיירת כהשקעה שקלית מרכזית טובה על רקע התחזיות להמשך מהלך העלאות הריבית בישראל. כלכלני הפועלים ממליצים להתמקד בגילונים בעלי מח"מ קצר כהשקעה בעלת סיכון בינוני.

בבנק הפועלים מציינים כי תשואת השחרים הקצרים-בינוניים (במח"מ שנע בין שנה וחצי לשלוש שנים) סבירה להשקעה. להערכתם יש להימנע מהארכת מח"מ ההשקעה כל עוד הציפיות באשר לריבית עולה בארה"ב אינן מתמתנות.

בבנק הפועלים רואים מקום להגדיל את חלקם של צמודי המדד הקצרים ברכיב הצמוד וממליצים להתמקד באגרות החוב הצמודות הקונצרניות במח"מ בינוני תוך התמקדות בדרוג מעל AA, אשר מוסיפות להיסחר בתוספות נאות (כ- 0.7%) מעל האגרות הממשלתיות.

בשוק המט"ח מעריכים בבנק הפועלים כי בטווח הקצר השקל ייסחר בטווח שערים צר יחסית. השבוע נרשמה עלייה בשער הדולר היציג, בעיקר בשל התחזקותו בשוק המט"ח הבינלאומי, אשר צפויה להמשיך ולהשפיע על המסחר בשקל גם בתקופה הקרובה.

נראה כי שוק המט"ח הישראלי נמצא בעמדת המתנה לקראת השבוע האחרון של החודש, בו צפוי מקבץ של אירועים, כולל החלטת ריבית של בנק ישראל ביום שני ולמחרת, הבחירות בישראל והעלאת ריבית בארה"ב. בבנה"פ ממליצים להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של כ-10%-15%.