נשיא הבנק המרכזי האירופי "מרגיע": העלאות ריבית בארה"ב, אירופה ויפאן לא יפגעו בעולם

ז'אן-קלוד טרישה אמר במסיבת עיתונאים כי קצב צמיחת הכלכלה העולמית "מעודד ללא ספק"

נשיא הבנק האירופי המרכזי, ז'אן-קלוד טרישה, אמר שהעלאת הריבית בשלוש הכלכלות הגדולות בעולם לא תפגע בצמיחת הכלכלה העולמית.

קצב צמיחת הכלכלה העולמית "מעודד ללא ספק", אמר היום (ב') טרישה במסיבת עיתונאים, לאחר שנפגש עם עשרת עמיתיו בעיר השוויצרית באזל. לדבריו, "סוללים הבנקים המרכזיים את הדרך לצמיחה בת-קיימא" באמצעות הבטחת יציבות במחירים.

לראשונה בשש השנים האחרונות תועלה הריבית בכמה מהמובילות בכלכלות העולם. בשבוע שעבר הלך הבנק המרכזי של יפאן בעקבות הבנק המרכזי של ארה"ב (פדרל ריזרב), וככל הנראה יהדק גם הבנק האירופי המרכזי את מדיניותו המוניטרית.

הבנק המרכזי של יפאן צמצם את כמות המזומנים שהוא מזרים למערכת הבנקאות, וייתכן שעוד השנה תועלה הריבית ביפאן, עקב האצת הצמיחה הכלכלית. משקיעים מעריכים שהבנק המרכזי של ארה"ב והבנק האירופי המרכזי ימשיכו לבצע העלאות ריבית, במטרה לצנן את האינפלציה.

"נראה שקיימת השלמה עם העלאות הריבית שיבצעו, קרוב לוודאי, שלוש הבנקים המרכזיים המובילים בעולם", אמר ג'וליאן קלואו, הממונה על ענייני אירופה בברקליס קפיטל בלונדון. "נראה שקבוצת עשר המדינות המתועשות הגדולות בעולם (G-10) חשה ביטחון לגבי קצב הצמיחה הכלכלי".

מדי חודשיים מתכנסים נגידי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G-10 בבאזל. את הפגישות מארח הבנק להסדרים בינלאומיים (BIS). בנוסף לטרישה, השתתפו בפגישה האחרונה גם יו"ר הפד, בן ברננקה, ונגיד הבנק המרכזי של יפאן, טושיהיקו פוקוי.