מכון היצוא: ענף הקוסמטיקה יגדל בשנת 2006 בכ-22% לעומת אשתקד

בשנת 2005 גדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-7.3% לעומת השנה שקדמה

בשנת 2005 גדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-7.3% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ- 204 מיליון דולר. כך מסר, יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.

להערכתו, יצוא ענף הקוסמטיקה יגדל בשנת 2006 בכ-22% לעומת אשתקד ויסתכם בכ- 250 מיליון דולר.

מנתוני מכון היצוא מסתבר כי שוק הקוסמטיקה בעולם מוערך בכ-33 מיליארדי דולרים. תוך קצב גידול של כ-9% לשנה בממוצע בשנים האחרונות. לדוגמא, בארה"ב מוערך שוק הקוסמטיקה ב-8 מיליארד דולר ובמזרח אירופה מגיע שוק זה ליותר מ-2 מיליארד דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 הושקו ברחבי העולם כ-6,200 מוצרים חדשים בתחום השיער, מתוכם, 1,530 מוצרים בתחום עיצוב השיער, כ-1,990 מוצרים בתחום טיפול בשיער, כ- 2,680 מוצרים חדשים בתחום השמפו.

ליאור לוי, יו"ר ההנהלה הציבורית של ענף הקוסמטיקה ומבעלי ביסקול מסר, כי מכון היצוא מתכנן השנה להתמקד בין השאר במדינות יעד כמו, ארה"ב ורוסיה כדי להגדיל את יצוא הקוסמטיקה למדינות אלו. כמו כן, מתכנן מכון היצוא לפעול לקידום מיתוג ענף הקוסמטיקה הישראלי בעולם.

עוד מתכנן השנה מכון היצוא להשתתף ב-4 תערוכות מובילות בתחום הקוסמטיקה והתמרוקים במדינות, לערוך מחקרים בנושא, ימי עיון, פגישות עם קניינים, להיות חבר בארגון הגג של תעשיות הקוסמטיקה והתמרוקים באירופה קוליפה COLIPA ולקדם את חברות הקוסמטיקה באינטרנט.

לוי הביע תקווה, כי השנה גם יחול גידול במספר יצואני הקוסמטיקה וכי השנה יצטרפו עוד כ- 20 יצואנים ל-70 יצואני הענף המייצאים לרחבי העולם.