הבנק העולמי מציג את תסריט היום שאחרי ברשות הפלשתינית: ההכנסה תקטן ב-30%; האבטלה תזנק ל-47%

עוד צופים בבנק כי 74% ירדו מתחת לקו העוני עד שנת 2008 * הערב יציג החמאס את ממשלתו החדשה

הערב (א') מתוכננת תנועת החמאס להציג בפני יו"ר הרשות, אבו מאזן, את ממשלתם, לאחר שהמאמצים לשתף את תנועת הפתח בקואליציה לא צלחו. עם השבעת הממשלה החדשה צפוי הקשר בין רשויות השלטון הפלשתינים לעולם המערבי וכמובן גם עם ישראל להתרופף עוד יותר. ניתוק זה שווה הרבה כסף לאזרחי הרשות שצפויים לחוות הרעה נוספת במצבם.

בכמה כסף מדובר? הרשות הפלשתינית קיבלה במהלך השנים כספי תמיכה וסיוע בעיקר מארה"ב, מאירופה ומרוסיה. בנוסף, במסגרת ההסכמים בין ישראל לרשות, מעבירה ישראל תשלומי מס באופן קבוע.

הירידה בכספים המעוברים לרשות צפוייה לגרום לעלייה חדה בשיעורי האבטלה בשטחי הרשות, להוריד עוד את ההכנסות הפלשתינים, ואף לגרום לקריסה סופית של כלכלת הרשות.

עד לאחרונה הועברו לרשות כספי תמיכה שהסתכמו ביותר ממיליארד דולר בשנה. הכסף יועד לתשלום משכורות לאנשי הרשות ולביצוע פרוייקטים ציבוריים. המדינות אשר העבירו את הכספים עד היום מתנות את המשך העברת הכספים בהכרה של תנועת החמאס במדינת ישראל.

בנוסף לתמיכה הבינלאומית, מעבירה ישראל כ-50 מיליון דולר מדי חודש, לערך, כספי רווחים ומיסים הניגבים בישראל.

מבחינה כלכלית, התסריט הגרוע ביותר אותו צופה הבנק העולמי מכמת את הירידה בהכנסה הפרטית בכ-30%. עוד צופה הבנק כי שיעורי האבטלה יוכפלו לרמה של 47%, עד שנת 2008. עד שנה זו צפוייה 74% מהאוכלוסיה הפלשתינית לרדת אל מתחת לקו העוני.

תנועת החמאס פעלה בשבועות האחרונים לגייס תמיכה כספית ממקורות אחרים, ובראשם מאיראן.