אחרי דיון קצר: ועדת הכספים אישרה את תהליך ההפרטה של בז"ן

האישור - לפי מתווה רשות החברות הממשלתיות * חבר הוועדה ח"כ חיים אורון אמר לאחר קבלת ההחלטה כי הדבר נעשה ב"תהליך חפוז ומביש"

"פתיחת חדרי המידע למכירת בז"ן לפני קבלת אישור ועדת הכספים נעשתה בניגוד לרוח החוק. אסור היה לרשות החברות הממשלתיות להתחיל בהליך מכירת בית הזיקוק ללא אישור מוקדם של ועדת הכספים. גם אם מדובר בצעד חוקי ומנוגד לרוח החוק", כך אמר היום חבר הכנסת, חיים אורון ממר"צ, בדיון בוועדת הכספים בעניין אישור מכירת בז"ן.

ועדת הכספים אישרה היום את ההליך למכירת בז"ן. תמכו בהחלטה יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן, וח"כ יצחק כהן בניגוד לעמדתו של אורון. יודגש כי כהן הגיע רק לקראת תום הדיון והכריע את ההחלטה. רשות החברות בתגובה לביקורת אמרה כי ההחלטה להביא את הדיון בשלב זה נעשתה בידיים נקיות לאחר שהופנמו כל המהלכים ונפתרו כל המחלוקות העקרוניות. כך למשל ההסכם עם העובדים, ההסכם לרכישת המניות מהחברה לישראל.

מנהל הרשות אייל גבאי אמר בדיון: "הפרטת בז"ן היא המהלך הכלכלי המורכב ביותר שנעשה בישראל ולא נכון היה להגיע לוועדה כשכל הקצוות לא נסגרו. סגרנו מראש את כל הנושאים שתמיד ובצדק מטרידים את הוועדה". גבאי ציין כי ברשות היתה התלבטות האם להביא את הדיון לכנסת הנוכחית או לכנסת הבאה. החשש מפגיעה בתהליך כתוצאה מדחייה הוא שהכריע את הכף.

יו"ר בז"ן אוהד מראני אמר בדיון כי: "הדחיפות לביצוע ההפרטה היא גבוהה ביותר. לא ניתן לתאר כמה זה דחוף לסיים את המהלך בהקדם האפשרי. דחיית התהליך היא הסכנה הגדולה מכולם. יש לאשר את התהליך לטובת בז"ן ולטובת המשק בכלל". כאמור אישרה הוועדה את מכירת בז"ן. מדובר במהלך שנמצא בעיצומו עם פתיחת חדרי הוועידה.