רמי אונגר מרחיב את פעילותו בהחכרת אוניות גם לסין

אונגר יבנה במספנות בפולין, בהן הוא שותף, 4 אוניות להובלת אלפי כלי רכב בכל אחת, ויחכיר אותן לחברה הספנות הגדולה ביותר בסין

רמי אונגר, הפעיל בעסקי בניית והחכרת אוניות ובייבוא של כלי רכב לישראל, חתם על עיסקה לאספקת ארבע אוניות חדישות להובלת מכוניות לחברת הספנות הלאומית של סין, "צ'יינה שיפינג גרופ". כך נודע ל"גלובס".

מקורות בסין מדווחים, כי האוניות ייבנו על-ידי אונגר במספנות במזרח אירופה ויוחכרו תפעולית לסינים לתקופה של יותר מחמש שנים, החל משנת 2008. שתיים מהאוניות הן בעלות קיבולת של 6,400 מכוניות כל אחת, והשתיים האחרות - 5,000 מכוניות כל אחת. מחירה של כל ספינה הוא 30-40 מיליון דולר.

האוניות יסופקו לחברת-בת של קבוצת הספנות של סין הרשומה בעיר הנמל דליאן. החברה הוקמה לפני שנתיים במטרה להעניק שירותי לוגיסטיקה וייצוא בינלאומי לתעשיית הרכב הסינית.

קבוצת הספנות הסינית נמצאת בשליטת המדינה, והיא הגדולה ביותר בתחומה בסין והשישית בעולם כולו. לחברה צי של למעלה מ-400 כלי שיט, כולל מיכליות, אוניות מכולה ועוד.

אונגר פעיל בייבוא רכבי דייהטסו וסנגיונג לישראל. במקביל הקים בעשור האחרון חברת ספנות, שבונה ומחכירה אוניות להובלת נוסעים בליסינג תפעולי. כיום בבעלותו כ-20 אוניות חדישות להובלת כלי רכב, המוחכרות לציי תובלה אירופיים ואסיאתים מובילים.

שווי הצי שבעלות חברת הספנות של אונגר נאמד ביותר ממיליארד דולר. רוב האוניות של אונגר נבנות במספנות גדיניה בפולין, בהן מחזיק כיום אונגר ב-16% מהמניות.

בימים האחרונים פירסמה התקשורת בפולין, כי אונגר הוא המועמד המוביל במכרז לרכישת הבעלות המלאה על המספנות, שהוצעה לאחרונה למכירה תמורת 30 מיליון דולר.

אונגר סירב להגיב.