עיסקת אסותא: הצדדים קבעו לחתום על רכישת המתחם תמורת 50 מיליון דולר

המתחם מיועד לבניית מגדל מגורים בן 24 אלף מ"ר ב-35 קומות

איש העסקים החרדי שעיה בוימלגרין, אשר רכש בתחילת השבוע שעבר את השליטה בחברת אזורים מידי נוחי דנקנר תמורת 320 מיליון דולר, אמור היה לרכוש, עם סגירת הגיליון (א'), את מתחם אסותא הישן הממוקם ברחוב ז'בוטינסקי בת"א. בוימלגרין ישלם לאנשי העסקים גד זאבי ויקי דוניץ' כ-50 מיליון דולר תמורת המתחם.

בעסקת אסותא התעוררו קשיים טרם החתימה, וזאת בשל עיכוב מצידו של זאבי, שדרש מבוימלגרין שיפור בתנאי הרכישה המסתכמים במיליוני דולרים. בתחילת המו"מ מחיר הרכישה נאמד ב-46 מיליון דולר, וכך גם דיווחה החברה לרשות לניירות ערך. בוימלגרין נאות לבסוף להעלות את המחיר ל-50 מיליון דולר עבור המתחם, הנחשב לגבוה במיוחד בהתחשב בזכויות הבנייה על המגרש.

על המתחם מתוכננת הקמת מגדל מגורים בשטח בנוי של 24 אלף מ"ר ב-35 קומות. התוכנית, אשר הופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית, מאפשרת בנייה של 220 דירות, 180 מתוכן במגדל חדש ועוד 40 דירות על בסיס מבנה ביה"ח הקיים. בנוסף, מתוכננת הקמת 2,400 מ"ר נוספים של שטחי מסחר.

יזמי התוכנית הם חברת מיראז' בבעלות גד זאבי, וקבוצת דג הכסף שבבעלות דני גולדשטיין ויקי דוניץ. התוכנית עברה את המסננת הראשונית של הוועדה המקומית, אולם צפויה להתנגדויות רבות בשלב ההפקדה במחוזית. התושבים באזור חוששים ממצוקת חניה הצפויה להיווצר במקום, אשר תוריד לטענתם את ערך הדירות. במתחם התוכנית יוקצו 100 מקומות חניה נוספים מעבר לתקן.