EMG מחדשת את המו"מ עם היצרנים הפרטיים

קבעה כי מחיר המקסימום ליחידה יעמוד על 4.75 דולר - המבוסס על מחיר של 55 דולר לחבית נפט

EMG מחדשת את המו"מ עם יצרני החשמל הפרטיים, כך אמר היום יוסי מימן שותף ב-EMG. גורמים בענף האנרגיה מעריכים כי רמת המחיר המקסימלית שנקבעה היא 4.25 דולר ליחידת גז. לדברי מימן, מחיר התקרה לגז הטבעי מבוסס על רמת מחיר הנפט של 55 דולר לחבית. ירידה במחירי הנפט תביא לירידה במחיר הגז הטבעי.

מימן מדגיש, כי מחיר הגז הטבעי בישראל הוא עדיין נמוך ב-40% ביחס למחירי הגז באירופה ובטורקיה. בקבוצת EMG אומרים היום, כי אין סיכוי שהמחירים של שנת 2000 - מחיר של 2.75 דולר ליחידה יחזרו על עצמם וזאת בשל השינויים במחירי הנפט.

כידוע,EMG הקפיאה את המו"מ מול היצרנים הפרטיים (דוראד, דליה אנרגיות, ישראל פאואר ואחרות) על רקע משבר המחירים וכן על רקע העדר המסקנות בקצא"א לגבי כניסת הגז הטבעי באשקלון. בחברה מציינים היום, כי EMG בשלה לחדש את המו"מ מול היצרנים הפרטיים וכי המו"מ הוקפא בשל הקשיים שהתעוררו במו"מ מול קצא"א. מבחינת המצרים כל עוד לא הוסדרה כניסת הגז הטבעי לאשקלון הוודאות של הפרויקט הוטלה בספק ולכן הוקפא המו"מ.

מחיר התקרה שנקבע - 4.25 דולר עדיין אינו נחשב למחיר תחרותי ביחס למחירי חברת החשמל, דבר שמעמיד את התחרות הפרטית במשק החשמל בבעיה.

בענף מציינים, כי אין זה באחריותה של מצרים כספקית הגז המרכזית כיום לסבסד לישראל את התחרות במשק. בכל מקרה לא EMG ולא אף ספק אחר ימכרו ברמה של 2.75 דולר ליחידה. גורמים בענף ציינו היום, כי העובדה שמצרים מוכרת במחירים נמוכים בירדן - ברמה של דולר ליחידה נובעת מהחלטה פוליטית אסטרטגית לתמוך בממלכה הירדנית ולא משיקולים כלכליים.

ב-EMG אומרים היום כי הטענות שמופנות כלפיה ביחס למחיר יכולות להתברר אם משרד התשתיות ינהיג מכרזים לאספקת הגז הטבעי - אז יתברר כי המחיר ש-EMG מציעה נמוך באופן משמעותי.