לאחר סיום ספירת המעטפות הכפולות וחישוב העודפים: אולמרט יכול להקים ממשלה ללא החרדים

קדימה, הליכוד, מרצ ובל"ד הוסיפו מנדט כל אחת * ש"ס, ליברמן ורע"ם איבדו מנדט

לפי התוצאות הסופיות שסוכמו הערב בוועדת הבחירות המרכזית מפלגת קדימה תעלה ל-29 מנדטים מ-28 מנדטים. העבודה תישאר עם 20 מנדטים. ש"ס תרד ל-12 מנדטים מ-13 מנדטים, הליכוד יעלה ל-12 מנדטים מ-11 מנדטים, ליברמן ירד ל-11 מנדטים מ-12 מנדטים. בעקבות הוספת המנדט לליכוד ישאר בכנסת השר לשעבר, ישראל כץ.

מרצ תעלה, ל-5 מנדטים מ-4 מנדטים ורע"ם תרד ל-3 מנדטים מ-4 מנדטים. בל"ד תעלה ל-3 מנדטים מ-2 מנדטים. הגימלאים יקבלו 7 מנדטים והרשימה המאוחדת מפד"ל-איחוד לאומי תישאר ללא שינוים 9 מנדטים. גם יהדות התורה נותרת ללא שינוי עם 6 מנדטים.

הפירסום הרישמי של התוצאות יהיה באמצע השבוע הבא, לאחר שנשיא המדינה, משה קצב, יסיים את סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות לגבי מועמדם להרכבת הממשלה החדשה.

השופטת דורית בייניש, יו"ר הוועדה המכרכזית הזכירה כי קלפי אחת מהישוב הערבי ראס-עלי, ליד עכו, אשר נשרפה בידי שיכורים, כללה מעטפות של 196 מצביעים והיא לא יכולה להחליט בינתיים על בחירות חוזרות בקלפי זו, ומי שיחליט לערער על התוצאות בהקשר לקולות החסרים - דרכו פתוחה לבית המשפט.

קרוב לוודאי שרע"ם תערער על הפסד המנדט למרצ, זאת כיוון שההפרש בין שתי המפלגות לטובת מרצ הוא של עשרות קולות בלבד.

כמו כן, פתוחה אפשרות לעירעור נוסף לאחר שהתגלו היום זיופים ב-6 קלפיות במגזר ערבי, כאשר בבדיקת הקולות שבמעטפות הכפולות התגלה אחוז גבוה של הצבעות כפולות באותן קלפיות. לפי החשד של אנשים שקרוביהם נמצאים בבתי סוהר או בבתי חולים, מישהו הצביע בשמם בלי לדעת שהם הצביעו בקלפיות המיוחדות. הקלפיות הן 3 בכפר קאסם וכן בכפרים: פקיעין, טייבה ובשבט הבדואי חורא שבנגב.

הפרש זעום בין הליכוד לישראל ביתנו העניק את המנדט הנוסף לליכוד לפי הסכמי העודפים והחישובים הנוספים. בסך הכל, חולקו 6 מנדטים לפי החישוב של עודפי הקולות לאחר סיום ספירת כ-200 אלף הקולות בקלפיות המיוחדות שבהן היתה הצבעה במעטפות כפולות.

בסיכום מניין הקולות, היו כ-3.2 מיליון מצביעים, שהם כ-63% מכלל בעלי זכות הבחירה ולדברי השופטת בייניש, מדובר בשיעור לא הכי נמוך בהשוואה למקובל בעולם. עם זאת היא ציינה כי 19 רשימות לא עברו את אחוז החסימה ולמעשה אבדו 185,235 קולות שהם כ-7 מנדטים.

לפי אחוז החסימה (2 מנדטים) לא נכללו בחלוקת המנדטים רשימות שקיבלו פחות מ-62,767 קולות. לאחר ניכוי הקולות האבודים וכן כ-50 אלף קולות פסולים חושב המודד למנדט על 24,604 קולות.

בייניש ציינה לשבח את האירגון למופת של ועדת הבחירות שעמדה בלוח הזמנים המתוכנן וסיימה את מניין הקולות כמתוכנן היום ב-5 אחה"צ.

לפי התוצאות החדשות נפתחת בפני אולמרט אפשרות להרכיב ממשלה ללא הסיעות החרדיות אם יצרף ל-29 המנדטים של קדימה את העבודה (20), מר"צ (5) והגימלאים (7).