התאחדות התעשיינים: 81% ממשקי הבית רוכשים מזון לתינוקות מתוצרת הארץ

מדובר בעליה של 17% ב-4 השנים האחרונות; 95% ממשקי הבית רוכשים מוצרי חלב וגבינות מתוצרת כחול לבן

81% ממשקי הבית רוכשים מזון לתינוקות מתוצרת הארץ, גידול של 17% לעומת הרכישות לפני 4 שנים (69%). כך מסר היום (א') אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה האיגוד.

כ-10% קונים מזון לתינוקות תוצרת חוץ וכ-3% קונים גם וגם.

95% ממשקי הבית רוכשים מוצרי חלב וגבינות מתוצרת כחול לבן, בהשוואה ל-93% לפני 4 שנים. 0.4% בלבד רוכשים מוצרי חלב וגבינות מתוצרת חוץ וכ-4% רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.

כ-94% מהציבור מעדיף לרכוש משקאות קלים מתוצרת כחול-לבן, בהשוואה ל-84% שהעדיפו כך לפני 4 שנים. 2.3% רוכשים משקאות קלים תוצרת חוץ, 1.5% רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.

93% מעדיפים לקנות ירקות קפואים מתוצרת הארץ, בדומה ל-2002, כ-2% בלבד קונים ירקות קפואים מתוצרת חוץ ואחוז דומה קונה גם וגם.

90% מהציבור בישראל קונה מוצרי בשר מעובד מתוצרת הארץ, לעומת 93% לפני 4 שנים.2% קונים בשר מעובד מתוצרת חוץ וכ-3% גם וגם.

כ-86% ממשקי הבית רוכשים שימורי פירות וירקות מתוצרת הארץ, בהשוואה לכ-76% לפני 4 שנים. כ-5% ממשקי הבית קונים שימורי פירות וירקות מתוצרת חוץ, 4% קונים גם וגם.

כ-67% קונים בירה מתוצרת הארץ, בהשוואה ל-60% לפני 4 שנים, כ-19% קונים בירה מתוצרת חוץ, 10% קונים גם וגם.

עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, כי 76% ממשקי הבית קונים דברי מתיקה מתוצרת כחול-לבן, לעומת 65% לפני 4 שנים. כ-7% קונים דברי מתיקה מתוצרת חוץ וכ-15% קונים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.

כן מתברר כי כ-88% ממשקי הבית בישראל קונים גלידות ושלגונים מתוצרת הארץ, בהשוואה לכ-83% לפני 4 שנים, כ-4% קונים מתוצרת חוץ וכ-6% קונים גם וגם.

כ-81% ממשקי הבית קונים יינות מתוצרת כחול-לבן, בהשוואה לכ-78% לפני 4 שנים. כ-7% קונים יינות מתוצרת חוץ וכ-9% קונים יינות גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.

92% מהציבור קונה שמן זית מתוצרת הארץ, בהשוואה ל-84% לפני 4 שנים. כ-3% קונים שמן זית מתוצרת חוץ וכ-2% קונים גם וגם.

79% ממשקי הבית בישראל קונים תה וקפה מתוצרת הארץ, לעומת 70% לפני 4 שנים. 11% קונים תה וקפה מתוצרת חוץ ו-9% קונים גם וגם.

91% ממשקי הבית בישראל קונים מרקים מתוצרת הארץ, בהשוואה ל-86% לפני 4 שנים. כ-4% קונים מרקים מתוצרת חוץ ואחוז דומה קונה גם וגם.

בקטגוריות החטיפים - מעדיפים 94% מהציבור חטיפים מתוצרת כחול-לבן, כ-2% בלבד קונים חטיפים מתוצרת חוץ, כ-3% קונים גם וגם.

קרינגל מציין כי לראשונה, מרבית הציבור בארץ מעדיף משקאות חריפים מתוצרת ישראלית - 54% כיום, לעומת 36% לפני 4 שנים. 34% קונים תוצרת חוץ ו-8% גם וגם.