עובדי קק"ל לביה"ד: למנוע מינוי 3 שליחים חדשים לחו"ל ללא מכרז

"המינויים נעשים ערב הבחירות בקק"ל שייערכו ביוני, זאת כאשר כל חברי ועדת השליחויות הם גורמים פוליטיים או בעלי זיהוי פוליטי מובהק"

הסתדרות העובדים וארגון העובדים הארצי של קק"ל מבקשים מביה"ד האיזורי לעבודה בירושלים צו מניעה שיאסור על קק"ל למנות שלושה שליחים חדשים לחו"ל וצו שיחייבה לקיים מכרז פנימי וחיצוני לאותן משרות.

לפי הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד אהוד שילוני ויעל מנשה, קק"ל פועלת למנות את רות רגב, יגאל לוטן ואביבה רייפלר לתפקידי שליחות ארוכים, ללא מכרז. לוטן ורייפלר אינם עובדי קק"ל. המינויים, נטען, נעשים ערב הבחירות בקק"ל שייערכו ביוני הקרוב. זאת כאשר כל חברי ועדת השליחויות הם גורמים פוליטיים או בעלי זיהוי פוליטי מובהק.

בבקשה נטען כי בקק"ל קיים נוהל פנימי מ-1996 הנוגע לגיוס שליחים על-פי מכרז. בין היתר על-פי הנוהל, ניתן לפטור ממכרז רק עובד של הקק"ל, וגם אז מתחייב ניסיון מוכח ומוצלח בשליחות קודמת. ההסתדרות וארגון העובדים טוענים שאין להם מידע מלא על שלושת המועמדים, אלא שמעט המידע שיש מעלה חשד לשיקולים פוליטיים פסולים. הם מציינים כי בוועדת השליחויות חברים יו"ר הדירקטוריון יחיאל לקט, שהוא חבר מפלגת העבודה, המנכ"ל יצחק אלישיב חבר מפלגת העבודה, היו"ר העמית עזרא בנימיני (חבר קדימה) ומנהל האגף לגיוס משאבים.

לגבי רגב, צוין כי היא אמנם עובדת קק"ל, אלא שהיא בעלת זיקה אישית ופוליטית ליו"ר הדירקטוריון. לטענת ארגון העובדים, הגיע לידיו מידע על הליכי המינוי בהקשר למועמדת נוספת ששמה עלה. אותה מועמדת, נטען, הופנתה לרגב על-ידי המנכ"ל בעקבות פניית בן-זוגה, שהוא פעיל פוליטי ידוע. טרם הוגש כתב הגנה. (ס.ק 10/06).